(تصویر) سنگ مزار استاد شجریان نصب شد

به گزارش مجله جغتای، پس از گذشت 83 روز از درگذشت استاد آواز ایران، همایون شجریان با انتشار عکسی، از نصب سنگ مزار پدرش اطلاع داد.

(تصویر) سنگ مزار استاد شجریان نصب شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

همایون شجریان روز هشتم دی گفت که سنگ مزار پدرش آماده شده است. او همچنین خبر داده بود که طراحی سنگ مزار استاد شجریان با دست خطی از خود او و حاوی جمله خاک پای مردم ایران، توسط غلامحسین امیرخانی طراحی شده است.

محمد رضا شجریان که پس از سال ها مبارزه با بیماری 17 مهر سال جاردر سن هشتادسالگی درگذشت حلقه ای از زنجیره گرانسنگ استادان موسیقی و آواز اصیل و سنتی بود که نامش در کنار اساتیدی؛ نظیر عبدالله دوامی، اسماعیل مهرتاش و حسین طاهرزاده در تاریخ موسیقی ایران نهاده شد؛ نامی که تا سال ها ظهور جانشینی برای او غیرممکن به نظر می رسد.

محمدرضا شجریان موسیقی دان، آهنگ ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد 2 جایزه گرمی بود که توسط سایت انجمن آسیا به عنوان پرآوازه ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی گردید. همچنین روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم ترین هنرمندان موسیقی در سال 2010 و یکی از 50 صدای برتر دنیا معرفی نموده بود.

شجریان در طول فعالیت هنری خود پیروز به فراوری حدود 60 آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلم هایی چون دلشدگان، ابجد و زمستان، و اجرای بیش از ده ها کنسرت داخلی و بین المللی شده بود.

منبع: فرارو
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 621

به "(تصویر) سنگ مزار استاد شجریان نصب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصویر) سنگ مزار استاد شجریان نصب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید