کوشش برای پیدا کردن هارد دیسکی با محتوای بیت کوین با ارزش معادل صدها میلیون دلار با دستگاه اشعه ایکس و هوش مصنوعی

به گزارش مجله جغتای، شاید در اخبار قبلا ماجرای یک متخصص آی تی انگلیسی به نام جیمز هاولز را خوانده باشید. سال 2013 او کار احمقانه ای کرد. او در حین تمیز و مرتب کردن محل کارش، هارد دیسکی را دور انداخت که الان ارزش بیت کوین داخل آن به صدها میلیون دلار می رسد.

کوشش برای پیدا کردن هارد دیسکی با محتوای بیت کوین با ارزش معادل صدها میلیون دلار با دستگاه اشعه ایکس و هوش مصنوعی

طبعا این مدت بیکار نبوده و همواره به این فکر بوده که هارد دیسک را بتواند پیدا کند. حالا او اسپانسرهایی برای کوشش خود پیدا نموده است.

در دور تازه کوشش او از ماشین های اسکن اشعه ایکس و هوش مصنوعی استفاده خواهد نمود. قرار است او و تیم همکارش 12 ماه تمام در کوهی از زباله در پی هارد دیسک گمشده بگردند.

او برای طرح ریزی این کوشش تازه با هر کسی که فکرش را بکنید تماس گرفته، مهندسانی از تمام دنیا، متخصصان بازیابی اطلاعات و حتی حامیان محیط زیست.

مدتی است که ارزش بیت کوین مدام نوسان پیدا می نماید و معلوم نیست که کوشش پرهزینه آقای هاولز چقدر ارزان باشد، اما ظاهرا به مرحله ای رسیده که دیگر نمی تواند بی خیال ماجرا گردد و می خواهد یک بار برای همواره مشکل را حل نماید یا به کلی فراموشش کند.

تصور کنید که برای اجازه جستجو و حفاری در کوه زباله های نیوپورت در ویلز، جایی که هارد دیسک قیمتی اش مدفون شده، مجبور شده 70 میلیون دلار بپردازد.

خود دستگاه اسکن اشعه ایکس 500 هزار پوند انگلیس قیمت دارد و هزینه دستگاهی هم که می تواند با ایمنی هارد دیسک را خارج کند 100 هزار پوند است. به علاوه احتیاج به یک نرم افزار هوش مصنوعی برای تحلیل اطلاعات هم بود.

چهار - پنج ماه طول کشید تا هاولز، متخصصان لازم برای آغاز کار را پیدا کند و بعد او مجبور شد که اجازه اعضای شورای شهر محلی را بگیرد و 70 میلیون دلار به شهرداری یاری کند!

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 931

به "کوشش برای پیدا کردن هارد دیسکی با محتوای بیت کوین با ارزش معادل صدها میلیون دلار با دستگاه اشعه ایکس و هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای پیدا کردن هارد دیسکی با محتوای بیت کوین با ارزش معادل صدها میلیون دلار با دستگاه اشعه ایکس و هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید