روش هایی کاربردی برای صرفه جویی در هزینه های سفر

به گزارش مجله جغتای، صرفه جویی در هزینه های سفر خودش نوعی هنر است

از طریق توصیه هایی که در ادامه می خوانید، میتوان از مخارج اضافی سفر کاسته و ضمن کسب یک تجربه خوب مسافرت، در عین حال سفر مقرون به صرفه تری را داشته باشید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

روش هایی کاربردی برای صرفه جویی در هزینه های سفر

این توصیه ها از این قرارند:

سفر کردن در ارزان ترین ماه های سال

به طور طبیعی قیمت هتل ها و پروازها و سایر خدمات مربوط به سفر دربعضی از مواقع سال که همه مردم در کوشش برای رفتن به مسافرت هستند، گران تر می گردد. یکی از مواقعی که این هزینه ها بسیار گران تر هستند روزهای آخر هفته است. حالا اگر آخر هفته سفر نکنید و این برنامه را به یکی از روزهای مناسب در بین هفته موکول کنید، در این صورت به میزان خیلی زیادی در هزینه های سفر صرفه جویی خواهید کرد.

در باره قیمت های بلیت هم همین مساله صادق است. کافی است به فهرست قیمت های پرواز در روزهای مختلف هفته و ایام مختلف سال نگاهی انداخته و آنها را باهم مقایسه کنید تا این تغییر و تفاوت ملموس را مشاهده نمایید.

سایت های معتبر و ارزان ترین نرخ پرواز

برای پیدا کردن مناسب ترین و ارزان ترین پروازهای موجود، کافی است در قسمت جست وجوی سایت های فروشنده بلیت گشتی بزنید تا بتوانید ارزان ترین پروازهای موجود در فرودگاه های مورد نظرتان را به دست آورید. اگر بلیت ارزان و مناسبی به دست آوردید دیگر طول راستا و ساعاتی که در پرواز می گذرانید اهمیتی نخواهد داشت.

سفر کردن در فصل های ارزان سال

آن چه در باره روزهای ارزان هفته و سفر نکردن در روزهای انتها سال اشاره کردیم در باره فصل های سال هم مصداق دارد. البته در ادبیات سفر و گردشگری کلمه فصل دقیقا به معنای رایج فصل نیست. برای مثال روزهای انتهای سال را فصل سفر می گویند. برای صرفه جویی در هزینه های سفر که در این ایام سر به فلک می زند بهتر است در فصل های سفر به مسافرت نروید.

فصول اوج گردشگری را مرتبط با مکان های سفر پیدا کنید و آن را مدیریت کنید. برای مثال در فصل سفرهای خارجی باید از سفر به استرالیا در تعطیلات کریسمس و سفر به اسپانیا در تعطیلات تابستانی مدارس خودداری کنید.

در این زمان ها هزینه های سفر چند برابر گران تر می شوند. سعی کنید در فصول ارزان سال سفر کنید و از برترین تخفیف های ممکن در این ایام بهره ببرید چون شرکت های مسافرتی به خودی خود در این فصول کم رونق سال تخفیف های بسیاری برای جذب مشتریان قائل می شوند.

بسیاری از منطقه ها اروپا با آغاز ماه سپتامبر همچنان دارای آب و هوای خوبی هستند. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که با آغاز فعالیت مدارس قیمت پروازها ارزان تر می شوند و بیشتر مقاصد تفریحی بسیار خلوت تر از پیش می شوند.

از پروازهای غیر مستقیم بهره ببرید

در صوتی که هزینه های سفر برای شما اهمیت بسیاری دارد بهتر است از پروازهای غیر مستقیم به جای پروازهای مستقیم بهره ببرید. این مساله باعث می گردد که سفر ارزان تری داشته باشید. برای یافتن این پرواز ها کافی است در سایت های ارائه کننده بلیت کمی بیشتر وقت صرف کنید و آن را پیدا کنید.

پروازهای مختلف را مقایسه کنید

با استفاه از سایت هایی که به وفور یافت می شوند می توانید قیمت ها و پروازهای مختلف را به یک راستا معین که مورد نظر شماست پیدا نموده و با هم مقایسه کنید. به این وسیله می توانید برترین ومناسبترین قیمت را پیدا کنید.

در پارکنیگ مدتی قبل جا رزرو کنید

یکی از هزینه هایی که در سفر متقبل می شوید پرداخت پول برای توقف ماشین شما در طول سفر است. بنابر این بهتر است جای معینی را در پارکینگ فرودگاه ار روزهای قبل رزور کنید چون رزو کردن جا در همان روز و همان ساعت گران تر تمام می گردد.

از فرودگاه های مختلف پرواز کنید

حتی اگر یک فرودگاه در نزدیک ترین مکان ممکن شما قرار گرفته است، پروازهایتان را به آن فرودگاه محدود نکنید، چرا که ممکن است هزینه پرواز در فرودگاه های دیگر حتی با احتساب هزینه های رفتن به آن جا ارزان تر باشد.

هزینه حمل چمدان را صرفه جویی کنید

حمل چمدان ها معمولا هزینه هایی برای شما دارند. بهتر است با کم کردن از وسایل غیر ضروری تعداد چمدان های خود را کم کنید. برای مثال بعضی از وسایل شخصی با همان قیمتی که در محل خود خریداری نموده اید در تمام نقاط فروخته می شوند. بنابر این لازم نیست که آن ها را مبدا خریداری نموده و در چمدان حمل کنید.

به جای چمدان از کیسه های جادار انعطاف پذیر بهره ببرید تا در مکانی که چمدان ها اشغال می کنند صرفه جویی کنید.

روش معاوضه خانه بهره ببرید

اگر می خواهید به مسافرت بروید ولی از هتل های زنجیره ای، قیمت بالا و اتاق های بی روح آن ها خسته شده اید، برترین راه استفاده از روش معاوضه خانه است. در این روش دو خانواده در دوشهر یا کشور مختلف برای گذراندن تعطیلات خانه هایشان را بدون پرداخت هیچ مبلغی با یکدیگر معاوضه می کنند. با این روش شما بدون صرف هیچ هزینه ای می توانید شهر یا کشور دیگری را ببینید و در عین حال از فضای راحت تر خانه نیز بهره مند شوید.

به جای هتل اتاق بگیرید

این روزها اتاق های زیادی از سوی وب سایت های اینترنتی به شما معرفی می شوندکه به راحتی می توانید از میان آن ها مناسبت ترین و ارزان ترینش را انتخاب و رزرو کنید.

کسانی هستندکه اتاق های اضافی و حتی آپارتمان های مبله و یا باغ هایشان را اجاره می دهند که بسیاری از مواقع این خانه ها و آپارتمان ها از هتل هم مناسب تر و راحت تر هستند و ضمناً بسیار ارزان تر تمام می شوند.

می توان سفرهای شیک با قیمت مناسب داشت

همواره این طور نیست که سفر به شهرهای گران مانند پاریس و نیویورک مستلزم هزینه بسیار باشد. بلکه مسافرانی که بودجه های میانه دارند هم می توانند به شهرهای گران سفر کنند.

راه های بسیاری هست که افرادی با وضعی اقتصادی میانه هم مانند افراد ثروتمند سفر کنند. البته به میزان آن ها هم پول خرج نکنند هتل های ارزان، خوابگاه ها و رستوران های ارزان همه و همه شرایطی را فراهم می کنند که گردشگرانی با بودجه های میانه نیز بتوانند از مسافرتشان لذت کافی را ببرند.

از دنیای تکنولوژی برای سفرهای ارزان بهره مند شوید

این روزها عصر عصر تکنولوژی است و بنابر این باید از از مواهب عصر تکنولوژی برای تدارک تماشا سفری ارزان قیمت استفاده کرد.

موبایل هوشمند می تواند به خوبی نقش یک همراه واقعی را در صرفه جویی در هزینه ها برای شما ایفا نماید.

این روزها اپلیکیشن های متعددی برای موبایل وجود دارند که شامل نقشه ها و راهنمای زبان و سایر خدمات سفر هستند

همه این ها می توانند برای تدارک تماشا یک سفر ارزان ولی خود شمارا یاری کنند. با دانلود این اپلیکیشن های کاربردی علاوه بر صرفه جویی هزینه ها، قادر خواهید بود از مزیت چمدان هایی سبک تر با هزینه بار بسیار کم برخوردار شوید، زیرا همه این امکانات در تلفن همراهتان موجود خواهند بود.

مثل آدم های محلی غذا بخورید

یکی از تجربه های مجذوب کننده سفر این است که در طول سفر می توانید از خوراکی های لذت بخشی محلی و غیر متعارف بهره ببرید. با تجربه غذاهای محلی شما نه تنها از این لذت بهره مند خواهید شد، بلکه می توانید در هزینه هایتان نیز تا میزان قابل توجهی صرفه جویی کنید.

غذاهایی همانند کاسه های ارزان قیمت نودل و یا رستوران های کوچک خیابانی، همه از محصولات محلی استفاده می کنند و طعمی اصیل تر نسبت به غذاهای رستوران های غیر محلی دارند؛ یادتان باشد اگر این غذاها 4000 مایل به وسیله کشتی حمل شوند تا به دست شما برسند، دیگر این قدر ارزان نخواهند بود. بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها هنگام صبحانه از بوفه هتل و هنگام ناهار از بازارهای محلی خرید کنید.

صرفه جویی در تبادل ارز خارجی

برداشت پول در کشورهای خارجی می تواند بسیار پر هزینه باشد. اگرچه استفاده از کارت بانکی می تواند بسیار کم هزینه تر از استفاده از کارت اعتباری باشد، باید این نکته را در نظر داشته باشید که بانک ها در ازای هر برداشت کارمزدهایی را دریافت می کنند. برترین کار این است که در هر بار برداشت میزان زیادی پول از بانک بگیرید تا مجبور نشوید مدام کارمزد بپردازید اما یادتان باشد که تمام پول برداشت شده را یک جا نگه ندارید. گرفتن ارز قبل از ورود به فرودگاه نیز یکی از برترین راه ها برای صرفه جویی در هزینه هاست.

سفرهای داوطلبانه را تجربه کنید

بسیاری از ما حس مسئولیت پذیری اجتماعی خوبی داریم. به این خاطر سفرهای داوطلبانه وخیرخواهانه برای یاری به دیگران می توانند بسیار برای ما الهام بخش باشد به گونه ای که هم فرصتی برای تماشا نقاط مختلف دنیا به دست می آورد و هم به جای خرج کردن پول کمی از زمان خود را صرف می کنید. با فرصت هایی که معمولا از چند هفته تا دو سال و حتی بیش تر فراهم هستند، هر کسی این شانس را دارد که هم منطقه ها مختلف دنیا را کشف کند و هم به ساخت آینده ای بهتر یاری کند.

تعطیلات ارزان قیمت اسکی برای خود تدارک ببینید

اگر علاقه مند به یک برنامه اسکی هستید، بدانید که راه هایی برای رفتن به اسکی هست که هزینه های زیادی برای شما به همراه نخواهد داشت. به این صورت که با انتخاب اقامتگاهی ارزان قیمت مخصوصا در فصولی که کاهش گردشگری وجود دارد می توانید در پرداخت هزینه رفت و آمد صرفه جویی نموده و در تعطیلات خود از لذت تجربه اسکی نیز بهره مند شوید.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1257

به "روش هایی کاربردی برای صرفه جویی در هزینه های سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش هایی کاربردی برای صرفه جویی در هزینه های سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید