جف بزوس چند میلیارد دلار دیگر پولدارتر شد

به گزارش مجله جغتای، پس از اعلام تصمیم لغو قرارداد رایانش ابری با مایکروسافت از سوی پنتاگون که به افزایش ارزش سهام آمازون منتهی شد، جف بزوس چند میلیارد دلار دیگر پولدارتر شد.

جف بزوس چند میلیارد دلار دیگر پولدارتر شد

پس از این که وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه گفت قرارداد رایانش ابری با مایکروسافت را لغو می کند، ارزش سهام شرکت آمازون 4.7 درصد افزایش یافت و طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، 8.4 میلیارد دلار به ثروت جف بزوس افزوده شد و به رکورد 211 میلیارد دلار رسید.

آخرین باری که فردی در رتبه بندی بلومبرگ به این میزان ثروت نزدیک شد، در ژانویه بود که ثروت ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا برای مدت کوتاهی به 210 میلیارد دلار رسید.

این دو نفر در نیمه اول امسال در حال دست به دست کردن نام ثروتمندترین فرد جهان با یکدیگر بودند اما بزوس از اواسط مارس که ارزش سهام آمازون حدود 20 درصد صعود کرد، این نام را حفظ کرده است.

افزایش قیمتهای سهام در ماههای اخیر ثروت گروهی از غولهای فناوری نظیر ماسک را بیشتر کرده است. وی دومین فرد ثروت پس از بزوس واقع شده است که ارزش ثروتش با وجود افت ارزش سهام تسلا در روز سه شنبه به 180.8 میلیارد دلار رسید. برنارد آرنو که غول کالاهای لوکس فرانسوی است با 168.5 میلیارد دلار، در رتبه سوم واقع شده است.

بزوس 57 ساله هفته جاری پس از 27 سال اداره آمازون از سمت مدیرعاملی این شرکت رسما کناره گیری کرد. وی همچنان 11 درصد از این شرکت را در اختیار دارد و به نام رییس هیات مدیره اجرایی خدمت می کند.

پنتاگون قرارداد رایانش ابری 10 میلیارد دلاری را که در سال 2019 به مایکروسافت اعطا کرده بود پس از سالها کشمکش میان دولت و بعضی از بزرگترین شرکتهای فناوری آمریکایی بر سر این قرارداد لغو و گفت قصد دارد کار را بین مایکروسافت و آمازون تقسیم کند.

مک کنزی اسکات، همسر سابق بزوس و پانزدهمین فرد ثروتمند جهان هم روز سه شنبه با افزایش 2.9 میلیارد دلاری ثروتش روبرو شد که جای 2.7 میلیارد دلاری که از ابتدای امسال تا به امروز بخشیده بود را گرفت. این امر نشان می دهد که بعضی از میلیاردرها سریعتر از آنچه می بخشند، پول در می آورند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 960

به "جف بزوس چند میلیارد دلار دیگر پولدارتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جف بزوس چند میلیارد دلار دیگر پولدارتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید