خاموش شدن چراغ صنایع دستی در ایام کرونایی

به گزارش مجله جغتای، ایسنا/ براساس سخنان کارشناس رسانه و مدیرکل سابق دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی، خاموش شدن چراغ صنایع دستی در ایام کرونایی بچشم می خورد.

خاموش شدن چراغ صنایع دستی در ایام کرونایی

داستان چیست؟

فریدون میرزالو، کارشناس رسانه و مدیرکل سابق دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی درباره شرایط بازار صنایع دستی و هنرمندان این حوزه در روزهایی که بسیاری دچار مسائل معیشتی شده اند، با اشاره به وامهایی که از سوی معاونت صنایع دستی برای یاری به فعالان این عرصه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این وامها در نوع خودشان یاری محسوب می شوند، اما یاریی که ممکن است چند ماهه تمام گردد و پس از آن دوباره هنرمندان دچار مشکل می شوند.

او با بیان اینکه برای یاری به شرایط فعلی صنایع دستی باید بازار فروش نسبتا درست گردد، اعلام کرد: اگر آمارهای اعلام شده واقعی باشد و 500 هزار نفر فراورینماینده داشته باشیم، در حال حاضر همه این افراد برای ادامه حیات احتیاجمند بازار فروش هستند. ما بدنبال بازارهای خیلی عظیم نیستیم، اما حداقل بازارهایی در نظر گرفته گردد که هنرمندان بتوانند مسائل معیشتی را رفع نمایند.

این کارشناس صنایع دستی با بیان این نکته که هم اکنون فروش محصولات صنایع دستی کاهش یافته است، یادآور شد: در چنین شرایطی حتما باید راه حل مناسبی پیدا کرد. بطور کلی بعضی از فراورینمایندگان که آشنایی بیشتری با بازار دارند، فروش نسبتا خوبی دارند فروش بهتری دارند، اما بعضی از هنرمندان روستایی محصولاتشان خریداری ندارد و احتیاج به یاری دارند. در این میان باز هم اگر به آمار 500 هزار نفر فراورینماینده استناد کنیم، فکر می کنم 2 درصد اینها هم نمی توانند در این شرایط فعلی کار نمایند.

میرزالو ادامه داد: انگار دیگر کلید خاموش صنایع دستی را زده اند و هر از گاهی فقط خبرهایی درباره وام و برگزاری کارگاه شنیده می گردد. به شخصه واقعا نگرانم که عاقبت صنایع دستی ایران بعد از این روزهای سخت، به کجا می رسد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 385

به "خاموش شدن چراغ صنایع دستی در ایام کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاموش شدن چراغ صنایع دستی در ایام کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید