خوردن گوشت قرمز، مفید یا مضر؟

به گزارش مجله جغتای، بعضی مطالعات بحث برانگیز می گویند که خوردن گوشت قرمز مسئله ای ندارد. گروهی از مقالات در خصوص گوشت قرمز و فرآوری شده و سلامتی انسان، می گویند: خوردن گوشت قرمز مسئله ای ندارد زیرا محققان نمی توانند هیچ گونه ارتباطی بین مصرف گوشت قرمز و مسائل سلامتی مانند بیماری های قلبی و سرطان پیدا نمایند.

خوردن گوشت قرمز، مفید یا مضر؟

جای تعجب نیست که این مطالعات در میان محققان برجسته بهداشت و تغذیه که مدت هاست می گویند خوردن بیش از حد گوشت قرمز برای سلامتی شما بد است، بحث و آشوب ایجاد نموده است. چندین گروه، که یکی از آنها نویسنده یکی از مقالات است، نامه هایی را به سردبیر ژورنال ارسال کردند که در آن خواستند تا انتشار آن برای تحقیقات بیشتر را به تعویق بیندازند.

دکتر والتر ویلت، استاد اپیدمیولوژی و تغذیه در دانشگاه هاروارد می گوید: این آشکارترین سوء استفاده از داده هایی است که من تا به امروز دیده ام. مسائل زیاد و لایه های زیادی از این مسائل وجود دارد.

این مقالات از داده های حاصل از مطالعات موجود برای تجزیه و تحلیل ارتباط بین خوردن گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده و شرایط تهدید نماینده زندگی مانند سرطان، بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت استفاده کردند. آنها دریافتند که این شواهد بسیار ضعیف است که با اطمینان بگوییم ارتباطی بین مصرف گوشت قرمز و این بیماری ها وجود دارد. این مقالات شامل پنج متا آنالیز - یا مطالعات - و آنالیز داده های موجود به علاوه مجموعه ای از دستورالعمل ها است.NutriRECS ، که خود را گروهی مستقل با تخصص بالینی، تغذیه ای و بهداشتی و سلامت عمومی توصیف می نماید ، این مطالعات را منتشر کرد.

دستورالعمل NutriRECS توصیه می نماید که بزرگسالان اندازه گوشت قرمز و فرآوری شده ای که می خورند را تغییر ندهند. اما این مغایر با دستورالعمل های تغذیه ای دولت برای آمریکایی ها، مشاوره های سازمان بهداشت جهانی، و مطالعات و کتاب های بیشماری است که در طی یک دهه گذشته منتشر شده است، و همه اینها به مزایای سلامتی و زیست محیطی خوردن گوشت کمتر و غذاهای گیاهی بیشتر اشاره دارد.

بردلی جانستون، دکترا، نویسنده در هر شش مقاله و از بنیانگذاران NutriRECS می گوید: رویکرد ما بسیار متفاوت از روینمودهای قبلی بوده است. ما رویکرد فردی را بجای رویکرد اجتماعی اتخاذ نموده ایم. ما معتقدیم که مردم باید هنگام تصمیم گیری در خصوص مراقبت های بهداشتی براساس برترین تخمین داده ها، کاملاً مطلع باشند. در آنچه که قبل از این مطالعات آمده است، هیچ ارزیابی از قطعیت شواهد وجود ندارد، یا اگر وجود داشته باشد، غالباً غیرقابل اطمینان است.

مطالعات رد شده

لیستی از 15 مطالعه که ظاهراً معیارهای ورود به مطالعه را برآورده می نمایند نشان دادند که خوردن یک رژیم غذایی به سبک مدیترانه ای - میوه ، سبزیجات و غلات سبوس دار و گوشت قرمز کمتری - به جلوگیری از بیماری های قلبی یاری می نماید.

محققان NutriRECS سوال اشتباهی را مطرح کردند. سوال آنها این بود که آیا چنین افرادی گوشت قرمز را با مرغ سرخ شده جایگزین کردند؟ اما سوال مناسب مقایسه افرادی است که گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده را مصرف می نمایند با افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند. این یک نتیجه گیری بسیار فرق دارد.

آلودگی های زیست محیطی دام ها

نویسندگان NutriRECS نوشتند: ملاحظات تأثیر محیطی یا رفاه حیوانات در این توصیه ها مؤثر نیست. در صورتی که دام حدود 14.5 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی را تشکیل می دهد، و کمیسیون های مختلف خواهان خوردن گوشت کمتری برای نجات کره زمین هستند. بیانیه هاروارد می گوید: این غیرقابل تصور است، مگر اینکه اعضای هیئت مدیره از تأثیر منفی مصرف گوشت قرمز زیاد بر محیط زیست مطلعی نداشته و یا آن را انکار نمایند. تغییرات آب و هوایی و تخریب محیط زیست اثرات جدی بر سلامتی انسان دارند ، بنابراین باید در هنگام توصیه های مربوط به رژیم غذایی، در نظرگرفته شوند.

آیا می توان خوردن هات داگ را ادامه داد؟

ده ها محقق، متخصص و مقامات دولتی می گویند که برای محافظت از سلامت خود و سیاره زمین، مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده را قطع نمایند. هیچ چیز جدیدی در اینجا وجود ندارد، ما می دانیم که بیش از 80٪ از بیماری های قابل پیشگیری و بیماری مزمن می توانند با مداخله در شیوه زندگی بهبود یا از آنها جلوگیری گردد. محققان از روش های مناسبی برای نتیجه گیری خود استفاده نکردند. گفتن این نکته که نیازی به کاهش مصرف گوشت نیست بسیار هیجان برانگیز و جلب توجه نماینده است. کمتر هیجان انگیز است که بگوییم چنین مطالعاتی که در آن مصرف گوشت قرمز را آزاد گذاشته اند، زیاد قابل اعتماد نیست و معمولا دارای داده هایی متناقض، تجزیه و تحلیل های نامناسب، تصاویر ناقص و بعضی از آنها نیز رد شده هستند.

منبع: فوت و فن / webmd.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1317

به "خوردن گوشت قرمز، مفید یا مضر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن گوشت قرمز، مفید یا مضر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید