خوشقدم: خیلی ها در مشاوره به طباطبایی برای دختران کاراته شانسی قائل نبودند، برای هر تصمیم فدراسیون جهانی آمادگی داریم

به گزارش مجله جغتای، سرمربی تیم ملی کاراته بانوان گفت: هر تصمیمی فدراسیون جهانی کاراته درباره نفرات المپیکی بگیرد، برای آن آمادگی داریم.

خوشقدم: خیلی ها در مشاوره به طباطبایی برای دختران کاراته شانسی قائل نبودند، برای هر تصمیم فدراسیون جهانی آمادگی داریم

سمانه خوشقدم در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره شایعه تغییرات فدراسیون جهانی در نفرات المپیکی و احتمال برگزاری مسابقات لغو شده کاراته وان گفت: هنوز چنین چیزی را نشنیدم و نمی دانم، اما اگر واقعیت داشته باشد ما برای هر تصمیم فدراسیون جهانی آمادگی داریم و قطعا از شرایطی برخوردار هستیم که بتوانیم در مسابقات شرکت کنیم.

وی توضیح داد: اتفاقات پیش آمده را به فال نیک گرفتیم اما برای ما بهتر بود که مسابقات کاراته وان برگزار می شد. سهمیه عباسعلی که قطعی شده بود و سارا بهمنیار نیز با برگزاری مسابقات از شرایط بسیار خوبی برای کسب سهمیه برخوردار بود. در صورت برگزاری مسابقات کاراته وان امیدوار بودیم که رزیتا علیپور در مراکش با حضور در میان چهار نفر برتر سهمیه المپیک را کسب کند. با امیدواری زیادی نیز قصد داشتیم به مراکش برویم اما ویروس کرونا برنامه های ما را به هم ریخت.

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان مطرح نمود: با این حال لغو مسابقات را نیز به فال نیک گرفتیم و گفتیم فرصت داریم که در زمان باقی مانده ریکاوری داشته باشیم و تمرینات خود را دقیق تر و با حوصله برای مسابقات کسب سهمیه فرانسه انجام بدهیم. آنچه که معین است، جامعه کاراته و ملی پوشان دختر و پسر در کوشش برای کسب حداکثری سهمیه هستند و تا اینجا نیز در بخش بانوان 2 سهمیه کسب کردند.از این موضوع نیز مغرور نیستیم و می دانیم که علیپور نیز پتانسیل کسب سهمیه المپیک را دارد تا بانوان سه نماینده در توکیو داشته باشد..

خوشقدم در مورد نقدها به ریکاوری طولانی مدت عباسعلی در آلمان و حضور او همراه ملی پوش کاراته ایران در این کشور گفت: البته خیلی ها بابت مصدومیت عباسعلی نیز انتقاد کردند و عنوان داشتند که حتما ملی پوشان بدنسازی خوبی نداشتند، که این حرف ها بسیار غلط است. من از حسینی و بیتا صبری بدنسازهای تیم بانوان کمال تشکر را دارم که باعث شدند با وجود مسابقات متعدد و سنگین در حال حاضر دو سهمیه المپیک را کسب نموده باشیم.

وی خاطر نشان کرد: حتی بعد از مصدومیت عباسعلی در ملاقات نهایی مسابقات اتریش، عنوان شد عباسعلی برای فزونی در مسابقه فیلم بازی نموده است. بعد از ملاقات نهایی نیز گفتند مصدومیت او جدی نیست، اما وقتی متوجه آسیب دیدگی جدی او شدند، این بار مدعی شدند که او به المپیک نمی رسد. همه این صحبت ها در حالی عنوان شد که معادله مجهولی وجود نداشت. بعد از پارگی ACL عباسعلی در ملاقات نهایی مسابقات اتریش ما از سالن به بیمارستان رفتیم اما آنجا تشخیص نادرست داده شد و مطرح نمودند که عباسعلی مشکل جدی ندارد و تنها باید چهار هفته استراحت مطلق داشته باشد.

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان تاکید نمود: با توجه به رشته من که آسیب شناسی و حرکات اصلاحی است، متوجه شدم که آسیب دیدگی عباسعلی جدی است و از طباطبایی خواهش کردم که با توجه حضور تیم ملی در کمپ آلمان، عباسعلی در آنجا زیر نظر متخصص ویزیت گردد. با پیگیری رئیس فدراسیون و هماهنگی کمیته المپیک، دکتر بابک امینی در آلمان به معرفی گردید و پس از ارزیابی معین شد که عباسعلی درچار پارگی ACL شده است و باید جراحی گردد. خدا را شکر جراحی عباسعلی با وجود سختی بسیار توسط دکتر ایرانی بسیار عالی انجام شد و حتی با لطف دکتر امینی در اتاق جراحی حاضر بودم.

خوشقدم اضافه نمود: بعد از عمل، دکتر امینی مطرح نمودند با توجه به مهم بودن فرایند ابتدایی فیزیوتراپی، ما در آلمان بمانیم و تیم آنها این فرایند را راهنمایی کند. برای انجام تمام این کارها نیز یک نفر باید کنار عباسعلی می ماند و با توجه به بازگشت تیم، شرایط کرونا و احتیاج به داشتم ویزا قرار شد من در کنار او بمانم. کسانی که ورزش حرفه ای نموده باشند می دانند با توجه به نبود خانواده عباسعلی در آلمان، حتما باید یک نفر در کنار او در کشور غریب می ماند.

وی در ادامه بیان نمود: باید از هماهنگی وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون برای فراهم کردن شرایط جراحی عباسعلی در آلمان و همچنین زحمات تیم دکتر امینی و دکتر آبرون تشکر کنم، البته در راستا درمان عباسعلی المپیک نیز به تعویق افتاد، اما حتی در صورت عدم تعویق المپیک نیز عباسعلی این توان را داشت که به مسابقات برسد. در حال حاضر اجبار از روی دوش ما برداشته شده است و می توانیم تمرینات فیزیوتراپی را ادامه بدهیم و از سه هفته دیگر او را برای تمرینات کاراته آماده کنیم.

سرمربی تیم ملی کاراته در مورد عملکرد خوب تیم بانوان با وجود دیدگاه های نه چندان مثبت به این تیم گفت: زمانی که اعلام شد کاراته المپیکی شده است خیلی از کارشناسان اعتقاد داشتند دختران به وسیله رنکینگ کسب سهمیه نخواهند کرد و شاید در مسابقات فرانسه یک بازیکن بتواند سهمیه بگیرد. خیلی ها به طباطبایی نظر کارشناسی می دادند که کسب سهمیه المپیک در پتانسیل دختران ما نیست. این در حالی است که حتی اگر به تاریخ استناد کنیم، دختران کاراته ایران از اولین حضور خود در مسابقات آسیایی، جهانی، بازی های آسیایی و حتی در المپیک جوانان پیروز به کسب سهمیه مدال شدند. دختران ما پتانسیل و توانایی خود را نشان دادند و بهتر است به خاطر منافع ملی به تیم بانوان انگیزه و روحیه بدهیم، نه اینکه کارشکنی کنیم. اگر مشکلاتی نیز با ورزش کشور، فدراسیون کاراته، رئیس، سرمربی و بازیکنان تیم ملی داریم آنها را کنار بگذاریم و زحمات از جان ودل دختران کاراته را ببینیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 190

به "خوشقدم: خیلی ها در مشاوره به طباطبایی برای دختران کاراته شانسی قائل نبودند، برای هر تصمیم فدراسیون جهانی آمادگی داریم" امتیاز دهید

1 کاربر به "خوشقدم: خیلی ها در مشاوره به طباطبایی برای دختران کاراته شانسی قائل نبودند، برای هر تصمیم فدراسیون جهانی آمادگی داریم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشقدم: خیلی ها در مشاوره به طباطبایی برای دختران کاراته شانسی قائل نبودند، برای هر تصمیم فدراسیون جهانی آمادگی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید