دریاچه دوقلوی سیاه گاو

به گزارش مجله جغتای، دریاچه دوقلوی سیاه گاو واقع در شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام یکی از نادرترین پدیده های طبیعی کشور است که همیشه مورد توجه بسیاری از گردشگران داشته است. به گزارش خبرنگار مهر در ایلام، شهرستان آبدانان که در دامنه جنوبی کبیرکوه قرار گرفته است، به خاطر آب فراوان و وجود جنگل و مراتع دارای سرزمین مستعد کشاورزی

دریاچه دوقلوی سیاه گاو

دریاچه دوقلوی سیاه گاو

دریاچه دوقلوی سیاه گاو واقع در شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام یکی از نادرترین پدیده های طبیعی کشور است که همیشه مورد توجه بسیاری از گردشگران داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر در ایلام، شهرستان آبدانان که در دامنه جنوبی کبیرکوه قرار گرفته است، به خاطر آب فراوان و وجود جنگل و مراتع دارای سرزمین مستعد کشاورزی است.

این شهرستان دارای آثار تاریخی و گردشگری متنوعی است که ذوق را برای گردشگران ایجاد می نماید.

مهمترین پدیده گردشگری این شهرستان که در کشور نادر است دریاچه دوقلوی سیاه گاو است.این دریاچه طبیعی که اطراف آن را دشتها و کوههای نسبتاً مرتفع فراگرفته است و دارای جلوه های بهاری و پاییزی مجذوب کننده و دیدنی است.

گلزارهای حاشیه دریاچه و پرندگان وحشی آب، گردشگران زیادی را به این منطقه از کشورمان می کشاند. دو دریاچه زیبا از طریق کانلی طبیعی به عرض هشت متر و عمق چهار متر به طول 70 متر به هم مرتبط هستند.

این دو دریاچه دارای آبی زلال هستند به طوری که می توان تا عمق 30 متری آن را که شبیه آکواریوم پر از ماهی است، مشاهده کرد.

از دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان، تپه تاریخی پشت قلعه آبدانان است.

این قلعه تاریخی مربوط به دوران ساسانی بوده که دارای برج و بارویی مدور، بنای شاه نشین و تونل دسترسی به آب بوده در ساخت آن از قلوه سنگ و ملات گچ نیم کوب استفاده شده است.این اثر تاریخی ارزشمند در لیست آثار ملی شکور به ثبت رسیده است.

آثار تاریخی قلعه هزارانی، غار طبیعی مراژه ، چشم انداز زیبای سراب، منظره ها طبیعی کوه اناران، زیارتگاه سید صلاح الدین محمد با سبک معماری قرن هشتم هجری و...از دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان است.

امازاده سید صلاح الدین محمد از نوادگان امام محمد باقر(علیه السلام) است.بنای مذکور مربوط به قرن هشتم هجری قمری است که دارای پلانی مربع و بصورت چهارطلاقی بنا شده است.بر روی بنا گنبدی بزرگ از نوع گنبدهای پلکانی ساخته شده است.

بنای مذکور در حال حاضر از مهمترین بناهای مذهبی در استان ایلام بشمار می رود و در لیست آثار ملی کشور نیز ثبت شده است.

منبع:www.jamejamonline.ir

منبع: راسخون
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1290

به "دریاچه دوقلوی سیاه گاو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه دوقلوی سیاه گاو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید