دستگاهی که با فناوری نانو خط تولید کارخانه ها را کنترل می کند

به گزارش مجله جغتای، به تازگی دستگاه Magnometer XRS برای مشخص مشخصات سوپانسیون های حاوی نانوذرات که برای کنترل کیفی خط تولید کارخانه ها بسیار مناسب بوده، عرضه شده است.

دستگاهی که با فناوری نانو خط تولید کارخانه ها را کنترل می کند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت ماگلکا (Mageleka) یکی از شرکت های فعال در حوزه تجهیزات علمی است که روی ساخت دستگاه های تعیین مشخصات و بررسی مواد پیچیده فعالیت دارد. این شرکت، تمرکز ویژه ای روی ترکیبات با ساختار چند جزئی و سوسپانسیون های نانوذره ای دارد.

ماگلکا توسط گروهی از کارآفرینان که سابقه چندین ساله در صنعت و دانشگاه دارند، تاسیس شده است، افرادی که در بخش توسعه تجهیزات بررسیی تجربه زیادی دارند.

اولین دستگاهی که این شرکت تولید کرده Magnometer XRS نام دارد که یک دستگاه رزونانس مغناطیس هسته ای میدان ضعیف است. این دستگاه که در حال حاضر به بازار نیز عرضه شده، می تواند تفاوت بسیار کم میان نمونه هایی از یک جنس را تشخیص دهد. در واقع، نمونه هایی که جنس یکسان داشته، ولی تفاوت بسیار اندکی میان آن ها وجود دارد با این دستگاه قابل شناسایی است؛ بنابراین، این دستگاه ابزار ایده آلی برای بخش کنترل کیفی است.

این دستگاه را می توان در کارخانه ها و خط های تولید به منظور بررسی کیفیت محصولات و تکرارپذیری محصولات در هر دوره تولید استفاده کرد. دستگاه به گونه ای طراحی شده است که ساز و کار ساده ای داشته و نیاز به آماده سازی خاصی نداشته باشد و بیشتر اندازه گیری های در آن در زمانی کمتر از دو دقیقه انجام می شود.

مشتریان این دستگاه، شرکت های فعال در حوزه کاتالیست، داروسازی، محصولات مراقبت شخصی و دارویی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 258

به "دستگاهی که با فناوری نانو خط تولید کارخانه ها را کنترل می کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "دستگاهی که با فناوری نانو خط تولید کارخانه ها را کنترل می کند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاهی که با فناوری نانو خط تولید کارخانه ها را کنترل می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید