راه اندازی پارک ویژه و خانه های بازی بچه ها در منطقه 6 تهران

به گزارش مجله جغتای، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 تهران از برنامه راه اندازی پارک ویژه و خانه های بازی بچه ها در پارک ها و سراهای محلات این منطقه تهران اطلاع داد.

راه اندازی پارک ویژه و خانه های بازی بچه ها در منطقه 6 تهران

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

حبیب ا... غفوری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 تهران در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: توجه به شهر دوستدار کودک در برنامه سوم پنج ساله شهر تهران مصوب شده است. به همین دلیل مناطق شهرداری تهران در معبرسازی و مناسب سازی و همچنین تجهیز پارک ها ضروری است به جامعه بچه ها توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: با تغییر رویکردها در مدیریت شهری و توجه اعضای شورای اسلامی شهر تهران به موضوع تهران؛ شهری برای همه، نگاه به موضوع حقوق کودک در شهر و احیای طرح شهر دوستدار کودک در دستور کار شهرداری قرار گرفته و منطقه 6 تهران به عنوان یکی از پنج منطقه شهر تهران برای اجرای طرح شهر دوستدار کودک به صورت پایلوت انتخاب شده است.

غفوری درباره جزئیات برنامه شهر دوستدار کودک در منطقه 6 تهران، اظهار کرد: ایجاد پارک ها و اماکن امن برای بازی بچه ها، فراهم کردن وسایل بازی متناسب با مراحل رشد بچه ها، ایجاد محل های عبور و مرور امن در خیابان، نصب مبلمان شهری مناسب، دسترسی راحت به فضاهای آموزشی رسمی و فوق برنامه، دسترسی به امکانات ورزشی مناسب و وجود مراکز ارائه خدمات به بچه ها بعضی از اقداماتی است که همسو با اجرای طرح شهر دوستدار کودک انجام می گردد.

معاون شهردار منطقه 6 تهران با بیان اینکه تامین خواسته های بچه ها در شهر دوستدار کودک در اولویت بوده و نیازها و حقوق بچه ها در طراحی سیاست ها و برنامه های اجتماعی، فرهنگی و معماری شهر دیده می گردد، اعلام کرد: در نشستی که با حضور معاونان فنی عمرانی، شهرسازی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 6 تهران برگزار گردید، مقرر شد برنامه های مناسب سازی و بازپیرایی شهر با در نظر دریافت برنامه شهر دوستدار کودک انجام گردد.

غفوری از انتخاب مشاور برای آنالیز ظرفیت های محله کشاورز واقع در منطقه 6 تهران جهت تمهید و مناسب سازی این محله برای بچه ها اطلاع داد و گفت: ایجاد پارک ویژه بچه ها و همچنین راه اندازی خانه های بازی بچه ها در سرای محلات می تواند از مصادیق اقدامات اجرایی باشد که با تشخیص مشاور طرح قابلیت آنالیز و اجرا دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 357

به "راه اندازی پارک ویژه و خانه های بازی بچه ها در منطقه 6 تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی پارک ویژه و خانه های بازی بچه ها در منطقه 6 تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید