راه های مهاجرت به کویت؛ آیا مهاجرت به کویت امکان پذیر است؟

به گزارش مجله جغتای، برای ایرانیان راه های مهاجرت به کویت تقریبا بسته است مگر آنکه در این کشور به شما احتیاج باشد. کشور کویت، به علت برخورداری از مالی بسیار پیروز مقصد مهاجران بسیاری در دنیاست. به همین علت نیز بسیار در پذیرش افراد بیگانه سخت گیر است.

راه های مهاجرت به کویت؛ آیا مهاجرت به کویت امکان پذیر است؟

خبرنگاران | سرویس گردشگری - مهاجرت از اموری است که همیشه در جامعه بشری وجود داشته و برای همه یک گزینه بوده است. بسیاری از انسان ها از بدو حضور بشر بر روی کره خاکی برای داشتن زندگی راحت تر و یافتن شرایط بهتر اقدام به مهاجرت از دیار خود می کردند. امروزه این موضوع را بیشتر در کشور هایی شاهد هستیم که اوضاع بی ثبات مالی و شرایط ناامن اجتماعی در آن ها حاکم است. ایران، یکی از این کشورهاست. سالانه هزاران نفر از جوانان ایرانی با رویای ساختن آینده ای بهتر کشور را ترک می نمایند و درتلاشند به عنوان شهروند کشور دیگری به رسمیت شناخته شوند؛ و خب مسلما کشور های همسایه گزینه های بهتر و ساده تری هستند. اما آیا این موضوع در رابطه با کویت هم صادق است؟

کشور کویت، به علت شرایط مالی بسیار خوبی که دارد، برای افراد زیادی با ملیت های گوناگون جذابیت دارد؛ مردم کشور هایی مثل پاکستان، فیلیپین، افغانستان، ایران...، اما متاسفانه دریافت ویزای کویت برای ایرانیان یکی از سخت ترین کارهاست به طوری که گاهی دریافت ویزای شینگن ساده تر و امکان پذیرتر از ویزای کویت است.

راه های مهاجرت به کویت؛ ویزای کار

کشور کویت به علت اقتصاد پویایی که دارد، یکی از بهترین کشور ها برای حضور کارگران است. یک کارگر در کویت، با توجه به ارزش بسیار بالای دینار کویت، درآمدی به مراتب بیشتر از یک مدیر عالی رتبه در ایران خواهد داشت. به همین علت بسیاری از مردم خاورمیانه به دنبال راه های مهاجرت به کویت هستند.

یک کارمند یا کارگر در کویت، با دریافت ویزای کاری اجازه دارد یک یا چند سال در این کشور مرفه اقامت داشته باشد، و این ویزا مادامی که فرد مشغول به کار باشد تمدید خواهد شد. اما تقریبا باید فکر شهروندی کشور کویت را از سر بیرون کرد. کشور کویت، از شهروندان حمایت های بی دریغی می نماید و همین امر باعث می گردد دریافت شهروندی کشور کویت به این سادگی ها نباشد.

همچنین ویزای کار در کویت هم همچون سایر راه های مهاجرت به کویت بسیار سخت است. کویت به راحتی برای ایرانیان ویزای کاری و حتی گردشگری صادر نمی نماید. مگر زمانی که واقعا به شما به عنوان یک نیروی کار در انجا احتیاج باشد؛ بنابراین داشتن یک دعوتنامه از کارفرما در کویت بسیار یاری نماینده خواهد بود.

پس اولین قدم برای مهاجرت به کویت، به عنوان نیروی کار، پیدا کردن کارفرمای کویتی است که به شما احتیاج داشته باشد. درغیر اینصورت شما هیچ شانسی برای ورود به این کشور سرمایه دار و سخت گیر ندارید. برای این منظور می توانید به سایت های کاریابی در کشور های اطراف خلیج فارس مراجعه کنید و شغلی مناسب مهارت هایتان در آنجا پیدا کنید و با کارفرما ارتباط برقرار کنید.

چند نمونه از این سایت ها را می توانید در زیر ببینید:

  • Bayt.com
  • Kw.indeed.com
  • Gulftalent.com

درصورتی که پیروز به پیدا کردن کار در این کشور شوید، می توانید مطمئن باشید که وضع مالیتان خیلی زود خوب خواهد شد. ارزش دینار کویت تقریبا 3.3 دلار آمریکاست و این موضوع باعث شده که افرادی حتی با تکدی گری در این کشور پیروز به کسب درآمد های خوبی شوند. هرچند که پلیس این کشور با جدیت با این افراد مبارزه و برخورد می نماید.

راه های مهاجرت به کویت؛ ازدواج

چندی پیش خبرگزاری الساعه امارات، اعلام نمود که صدور ویزا برای کسانی که با یک کویتی ازدواج می نمایند امکان پذیر است. بر این اساس این خبرگزاری اعلام نموده که در صورتی که زنان کویتی، با یک خارجی ازدواج نمایند، یک مبلغ به عنوان مهریه در نظر گرفته می گردد و این مبلغ تنها در صورتی به زن پرداخت می گردد که مرد پیروز به دریافت اجازه اقامت در کشور کویت گردد.

دلیل تصویت این قانون، وجود 35 درصد زنان بالای 35 سال است که هنوز ازدواج ننموده اند، و دولت کویت با این قانون اقدام به تشویق مردان خارجی و زنان کویتی به ازدواج نموده است. البته متاسفانه این قانون فقط مربوط به زنانی است که از همسرشان جدا شده اند و همچنین شامل ایرانیان نمی گردد.

با توجه به مواردی که گفته شد، بهترین و شاید تنها راه مهاجرت به کویت، پیدا کردن کار در این کشور است. مهارت هایتان را به گونه ای گسترش دهید که کارفرما های کویتی به شما احتیاج پیدا نمایند و برایتان دعوتنامه کاری ارسال نمایند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت

آیا شما تا به حال به این کشور سفر نموده اید؟ آیا خویشاوندی در این کشور دارید؟ تجربیات خود را از سفر به کویت یا حضور در کشور کویت با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 705

به "راه های مهاجرت به کویت؛ آیا مهاجرت به کویت امکان پذیر است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "راه های مهاجرت به کویت؛ آیا مهاجرت به کویت امکان پذیر است؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های مهاجرت به کویت؛ آیا مهاجرت به کویت امکان پذیر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید