تور روسیه ارزان: روسیه و شرکایش در شانگهای، عضویت ایران را تصمیم مفیدی می دانند

به گزارش مجله جغتای، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، بختیار خاکیموف (Bekhtiyer Khakimov) نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در سازمان همکاری شانگهای بیان کرد که از دیدگاه مسکو و متحدانش در این سازمان، تصمیم به عضویت ایران بسیار مفید بود.

تور روسیه ارزان: روسیه و شرکایش در شانگهای، عضویت ایران را تصمیم مفیدی می دانند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در سازمان همکاری شانگهای گفت: نظر به بیانیه ها و تعهدات دولت قبلی و سخنرانی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در این خصوص که ایران آمادگی دارد تمام توانایی های بالقوه خود را با سازمان همکاری شانگهای به اشتراک بگذارد، دلایلی جدی وجود دارد که باور داشته باشیم که این حضور بسیار مفید خواهد بود.

وی اضافه نمود: کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای تصمیمات خود را با تحلیل ترکیبی از تمام مؤلفه ها، اتخاذ نموده اند. در این مورد با شرکای خود کاملاً هم نظر هستیم.

نشست سران سازمان همکاری شانگهای سال جاری با تحولی تازه و دستاوردی عظیم برای جمهوری اسلامی ایران همراه بود و آن هم چیزی نبود غیر از عضویت دائم و کامل ایران در این سازمان بین المللی.

سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان دولتی است که برای همکاری های چندجانبه امنیتی، مالی و فرهنگی تشکیل شده است. این سازمان در سال 1996 به وسیله رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایه گذاری شد. اندکی بعد، ازبکستان هم به این سازمان پیوست و این سازمان رسماً به سازمان همکاری شانگهای تغییر نام داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1012

به "تور روسیه ارزان: روسیه و شرکایش در شانگهای، عضویت ایران را تصمیم مفیدی می دانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: روسیه و شرکایش در شانگهای، عضویت ایران را تصمیم مفیدی می دانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید