ساخت هواپیمای بدون خلبان به وسیله بوئینگ

به گزارش مجله جغتای، هواپیماهای بدون خلبان بوئینگ

شرکت هواپیمایی بوئینگ که یک شرکت آمریکایی و یکی از بزرگترین غول های هواپیمایی دنیا است تصمیم گرفته است که سال دیگر، هواپیماهای بدون خلبان بسازد. با جزییات بیشتر این خبر همراه خبرنگاران باشید:

ساخت هواپیمای بدون خلبان به وسیله بوئینگ

آقای مایک سینت که نایب رییس قسمت توسعه بوئینگ است گفته است که ساخت هواپیماهای بدون سرنشین در سال آینده در برنامه این شرکت قرار گرفته است. او این ایده را خارج از تصور نمی داند و گفته است: حال که پهپادهای هزار دلاری وارد آسمان های جهان شده اند، چنین فناوری ای دیگر دور از دسترس نیست و می توان به آن دست پیدا کرد.

هواپیماهایی جتی که الان وجود دارند، مجهز به رایانه هایی در کابین خلبان هستند که می توانند کاملا به هوا بروند، پرواز نمایند و بعد به زمین بنشینند. به همین علت طبق همین فناوری ها، تعداد خلبان های هواپیماها هم از 3 نفر به 2 نفر کاهش پیدا نموده است.

مایک سینت خود یک خلبان است و در این باره گفته است که در سال بعدی، سوار بر هواپیمایی می گردد که به جای خلبان، از هوش مصنوعی در آن استفاده شده است. او گفته است: نمی دانیم که این کار را چطور انجام می دهیم اما در حال حاضر برخی از الگوریتم های آن را برنامه نویسی نموده ایم.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1205

به "ساخت هواپیمای بدون خلبان به وسیله بوئینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت هواپیمای بدون خلبان به وسیله بوئینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید