سرویس ویدئوهای کوتاه یوتیوب با سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری می خواهد رقیب تیک تاک گردد ، دیگر لازم نیست برای درآمدسازی یوتیوبی، حتما ویدئوهای طولانی بسازید!

به گزارش مجله جغتای، دنیای عجیبی شده. آدم ها بعد از همه گیر شدن اینترنت نخست از سرزمین کتاب و نشریه های تخصصی و دیدار های حضوری بیرون آمدند و به وبلاگ ها و خواندن مقالات هزار کلمه ای خو کردند و بعد با آمدن شبکه های اجتماعی مثل توییتر و اینستاگرام و پیامرسان ها، از سرزمین متن های طولانی به سرزمین فایل های چند رسانه ای با توضیحات چند خطی کوچیدند.

سرویس ویدئوهای کوتاه یوتیوب با سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری می خواهد رقیب تیک تاک گردد ، دیگر لازم نیست برای درآمدسازی یوتیوبی، حتما ویدئوهای طولانی بسازید!

اما مقدار حواس پرتی و عدم تمرکز انسان ها به جایی رسیده که دیگر ویدئوهای کوتاه اینستاگرام و یا ویدئوهای یوتیوب هم برایشان سنگین شده و ویدئوهای بسیار کوتاه تیک تاک، برایشان مجذوب نماینده شده. تیک تاکی که اصلا طوری طراحی شده که متن، حتی در حد دو سه جمله هم در آن مهم نباشد!

حالا یوتیوب هم که متوجه بازار گسترده ویدئوهای بسیار کوتاه شده، به این صرافت افتاده که سرویسی برای ویدئوهای کوتاه بسازد که بتواند با تیک تاک رقابت کند.

و حالا یک بودجه 100 میلیون دلاری برای آغاز کار تصویب شده که از آن برای پاداش دادن به کاربران سازنده ویدئوها استفاده می گردد. به عبارت دیگر آن دسته کاربران که بین سال 2021 و 2022 ویدئوهای کوتاهی با بیشترین مقدار مشاهده یا بیشترین مقدار تعامل کاربران بسازند، پاداش نقدی خواهند گرفت. نخستین مرحله این پاداش دهی هم از ماه آگوست آغاز خواهد شد. مبلغ این پاداش ها بسته به صندلی کاربران بین 100 تا 10 هزار دلار متغیر خواهد بود.

البته یوتیوب فعلا به صورت دقیق اعلام ننموده که مقدار مشاهده ویدئوهای کوتاه یوتیوب باید از چه مقداری بیشتر باشد که مشمول پرداخت این پاداش شوند. به علاوه این عدد ممکن است ماه به ماه تغییر کند.

یوتیوب صرفا به این مطلب اکتفا نموده که آستانه های پرداخت پاداش با تحلیل کانال هایی با برترین عملکرد و فاکتورهایی مانند مقدار مشاهده و محل زندگی مخاطبان آنها معین می شوند.

ضمناً ویدئوهایی که آپلود می شوند باید اوریجینال باشند و پاداشی به کانال هایی که محتواهایی از سرویس های دیگر برمی دارند و واترمارک خودشان را روی آنها می گذارند، داده نمی گردد. این دقیقا دردسری است که بخش Reels اسنتاگرام دارد. چون در آن خیلی ها محتواهای تیک تاک را برمی دارند و به اشتراک می گذارند. اینستاگرام برای این کار الگوریتمی آماده نموده که در صورت تشخیص کپی بودن مطلب، رتبه ویدئو و صاحب ویدئو را پایین می آورد.

یوتیوب برای مقابله با این کپی کاری هم از فرایندهای شتخیص اتوماتیک و هم کنترل نماینده های انسانی استفاده می نماید.

چیز مهم دیگر این است که تهیه نمایندگان ویدئو در آمریکا حتما باید 13 سال به بالا داشته باشند. تازه اگر بین 13 تا 18 سال داشته باشند باید اجازه والدین یا قیم قانونی داشته باشند تا بتوانند اکانت ادسنس خود را به کانال یوتیوب خود متصل نمایند.

تا پیش از این شما به اسم یک محتواسازی یوتیوب مجبور بودید که ویدئوهای دست کم 10 دقیقه ای و بسیار حساب شده بسازید تا بتوانید داخل آن آگهی هایی درج کنید و عایدی خودتان را بالا ببرید. اما حالا که پاداش هایی به ویدئوهای کوتاه داده می گردد، انواع موضوع های ویدئوهای کوتاه مانند ویدئوها فان و تفریح یا ریزخبر هم ممکن است مهم شوند.

متاسفانه کاربران ایرانی مسائل فراوانی برای محتواسازی در یوتیوب دارند و باید سدهای متعددی را دور بزنند تا مبلغی از آنها گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 959

به "سرویس ویدئوهای کوتاه یوتیوب با سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری می خواهد رقیب تیک تاک گردد ، دیگر لازم نیست برای درآمدسازی یوتیوبی، حتما ویدئوهای طولانی بسازید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس ویدئوهای کوتاه یوتیوب با سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری می خواهد رقیب تیک تاک گردد ، دیگر لازم نیست برای درآمدسازی یوتیوبی، حتما ویدئوهای طولانی بسازید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید