شرایط دریافت ویزای فرانسه و مدارک لازم برای آن (تور فرانسه ارزان)

به گزارش مجله جغتای، برای سفر به هر کشوری ابتدا باید ویزا و ویزای سفر به آن کشور را تهیه کنید. در خصوص کشور فرانسه که موضوع مطلب امروز ما است نیز این قاعده کلی باید رعایت گردد. امروز می خواهیم در مجله خبرنگاران در خصوص نحوه دریافت ویزای توریستی فرانسه با شما صحبت کنیم. پس همراه ما در مجله خبرنگاران تا آخر مطلب شرایط دریافت ویزای فرانسه باشید. باید بدانید که ویزای توریستی فرانسه فقط تا 90 روز اعتبار دارد. به جهت دریافت ویزای این کشور حتماً باید در مصاحبه ای که از طرف سفارت برای این کار ترتیب داده می گردد، شرکت کنید. در مرحله اول چگونگی دریافت ویزای فرانسه ابتدا باید فرم تقاضای ویزا را پر کنید. این فرم را می توانید به صورت الکترونیکی و به وسیله سایت سفارت فرانسه دریافت نموده و بعد از پر کردن آن دوباره برای سفارت ارسال کنید. همراه داشتن مدارک لازم چون شناسنامه که در فرم تقاضانامه دریافت ویزا فرانسه درج شده و یک کپی از آن ها در هنگامی که به سفارت مراجعه می کنید و بعلاوه در موقع مراجعه به سفارت این کشور جهت دریافت ویزا، لازم است.

شرایط دریافت ویزای فرانسه و مدارک لازم برای آن (تور فرانسه ارزان)

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

مدارک و شرایط دریافت ویزای فرانسه

1- همراه داشتن شناسنامه لازم و الزامی است.

2- همراه داشتن گذرنامه (گذرنامه باید در کمترین حالت دارای اعتبار دو ماه بیشتر از تاریخ اتمام اعتبار ویزای درخواستی شما باشد. فقط از صفحه 1 تا صفحه 5 و صفحه هایی که مهر ویزا در آن ها خورده در بین شرایط دریافت ویزای فرانسه فتوکپی تهیه کنید.)

3- دو قطعه عکس رنگی (هراسمی که در گذرنامه شخص متقاضی ویزا آورده شده باید 2 قطعه عکس رنگی در مدارکش موجود باشد.)

- در خصوص عکس نکاتی وجود دارد که باید آن ها را مدنظر قرار بدهید:

- دارای زمینه ای با رنگ سفید.

- تمام رخ گرفته شده باشد.

- در کمتر از سه ماه گذشته گرفته شده باشد.

- ظاهر فعلی صاحب عکس با عکس به طور کامل شبیه باشد.

- ابعاد 35 در 45 میلی متر.

- بین سطح بالای سر و چانه در تصویر صورت فاصله 32 میلی متری باشد.

با ویژگی های ذکرشده در بالا عکس شما براساس مقررات شنگن بر روی برچسب ویزا چاپ می گردد. این مورد در چگونگی دریافت ویزای فرانسه می باشد.

4- دعوت نامه باید داشته باشید. (شخصی که در کشور فرانسه ساکن است ابتدا برای شما باید دعوت نامه ای فرستاده و اگر دعوت نامه نداشتید، باید برگه ای ارائه دهید که در آن معین باشد که در این کشور هتل رزرو نموده اید و تا چه زمانی هم در این کشور هستید، معین باشد و یا ارائه اسنادی چون سند مالکیت، قبض عوارض سکونت یا قبض مالیات ملکی که معین می نماید، شما در فرانسه صاحب ملک یا خانه هستید، لازم است.)

5- بچه هایی که فقط با شخص ثالثی سفر می نمایند(این بچه ها باید یک اجازه نامه رسمی و نوشته شده از پدر یا مادر و یا کسی که قیم و سرپرست قانونی آن ها است، همراه داشته باشند.)

6- افرادی که تحت تکفل هستند یعنی زنان خانه دار و بچه ها (صورت حساب بانکی که شامل عملیات بانکی در ماه آخر باشد، دفتر حساب بانکی و پس انداز کسی که تحت تکفل اوست یعنی شوهرش یا پدرش با تاریخ دقیق افتتاح حساب.)

7- سندهای رسمی شغلی و منابع مالی (هدف از سفر و مدت زمان اقامت باید با امکانات مالی متناسب باشد که به وسیله حاصل ضرب کمترین حقوق در یک روز در تعداد روزهایی که ساکن فرانسه است، محاسبه می گردد.)

- حقوق بگیران: گواهی اشتغال به کار که در آن تاریخ دقیقی از زمان شروع کار و مدت مرخصی در آن ذکر شده باشد، فیش حقوقی ماه گذشته و صورت حساب های بانکی که شامل عملیات بانکی در ماه آخر باشد یا خود دفترچه حساب پس انداز که تاریخ دقیق افتتاح حساب در آن درج شده در بخش چگونگی دریافت ویزای فرانسه، لازم است.

- تاجران و صاحبان صنفی: اسناد قانونی و رسمی ثبت موسسه، صورت حساب های بانکی که شامل عملیات بانکی در ماه آخر است و یا دفترچه حساب پس انداز همراه با تاریخ دقیق روزی که در بانک حساب باز نموده اند، لازم است.

-کارکنان مستقل و کسانی که شغل آزاد دارند(دفترچه حساب پس انداز که زمان افتتاح حساب در آن ذکرشده و یا کارت صنف و صورت حسابی که عملیات ماه آخر در آن درج شده، لازم است.)

8- دانش آموزان دبستانی و دبیرستانی و دانشجویان، گواهی اشتغال به تحصیل باید داشته باشند.

9- اشخاصی که فرزند یا همسری دارند که دارای ملیت کشور فرانسه است (این افراد پس از مراجعه به سایت و یا بخش ویزا سفارت دو فرم مربوطه را تهیه می نمایند و سپس در مدت دو هفته آنالیز اولیه روی این مدارک صورت می گیرد و صادر کردن ویزا امکان دارد تا صدور قطعی و کامل شدن مدارک چندهفته ای طول بکشد. اما به طور معمول تا 6 هفته بعد از اینکه مدارک را به بخش کنسولی تحویل دادید، معین می گردد که شما شرایط دریافت ویزا را دارید و یا خیر، این امکان برای شما وجود ندارد. بعد از اینکه با صدور ویزا شما موافقت شد برای دریافت آن به مدارکی از قبیل بیمه مسافرتی احتیاج خواهید داشت. کسی که درخواست ویزا داده و متقاضی محسوب می گردد باید بیمه مسافرتی داشته باشد چه فردی و چه جمعی.)

10- بیمه مسافرتی (بیمه ای که پوشش دهنده هزینه هایی همانند بازگشت به کشور تحت مراقبت پزشکی، هزینه های مورد احتیاج برای درمان و حتی هزینه های بیمارستان در شرایط اضطراری باشد و دارای اعتبار در همه شهرهای شنگن باشد. کمترین پوشش این بیمه برای هر فرد چیزی حدود 30 هزار یورو بوده و شرکتی که بیمه گذار است باید حتماً در کشور فرانسه نماینده ای معتبر داشته باشد و کسی که دعوت نماینده از کشور فرانسه است، می تواند با یک شرکت بیمه در فرانسه برای تهیه بیمه مسافرتی اقدام کند.)

11- بلیت هواپیما و حتی در صورت لزوم برگه خرید که برای هزینه هتل پرداخت شده را در کل مدت اقامت با خود به همراه داشته باشید. برای اینکه در موقع ورود به خاک کشور فرانسه با مسئله ای روبرو نشوید. همراه داشتن مدارکی که در موقع رفتن به سفارت برای ویزا به همراه خود برده بودید، در مرز فرانسه جهت ارائه آن به پلیس مرزی گاهی مواقع لازم و ضروری خواهد بود بنابراین به این نکته بسیار مهم توجه ویژه داشته باشید زیرا نداشتن این مدارک در صورتی که پلیس مرزی از شما تقاضای ارائه مدارک کند، باعث می گردد که حتی مانع ورود شما به خاک کشور فرانسه شوند. پس حتی اگر ویزا قانونی به همراه داشته باشید همراه داشتن مدارک لازم نیز ضروری خواهد بود و سعی کنید تا انتها سفرتان این مدارک همراهتان باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1398

به "شرایط دریافت ویزای فرانسه و مدارک لازم برای آن (تور فرانسه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دریافت ویزای فرانسه و مدارک لازم برای آن (تور فرانسه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید