شورش مرگبار زندانیان در ونزوئلا

به گزارش مجله جغتای، مقامات ونزوئلا از کشته شدن دست کم 17 زندانی در پی شورشی که در تلاش برای فرار از زندان اجرا شده بود، خبر دادند.

شورش مرگبار زندانیان در ونزوئلا

به گزارش خبرنگاران،گارد ملی ونزوئلا در گزارشی اعلام کرده است سربازان به گروهی از زندانیان مسلح که سعی داشتند از ورودی اصلی زندان لوس یانوس در ایالت مرکزی پورتوگسا فرار کنند، شلیک کرده اند.

سپس یکی از افسران با بلندگو با زندانیان مذاکره کرده و آن ها را به عقب نشینی راضی کرده است.

در گزارش گارد ملی ونزوئلا این طور آمده که تصور می شود در پی این شورش شمار بیشتری از زندانیان در داخل زندان جان خود را از دست داده اند و شمار 40 قربانی متصور می شود.

گفته می شود این شورش در پی ممنوعیت آوردن غذا برای زندانیان توسط خانواده هایشان در زندان شکل گرفته است که پیش از این در زندان های ونزوئلا معمول بوده است.

وزیر زندان های ونزوئلا ضمن تایید این شورش اعلام کرده مدیر زندان نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده است اما جزئیات بیشتر یا تلفات آن را بیان نکرد.

بنا بر گزارش رویترز، شورش های مرگبار در زندان های ونزوئلا معمول است، جایی که زندانیان اغلب با اسلحه آزادانه تردد دارند. دیده بان حقوق بشر در گزارشی در سال جاری میلادی (2020) گفت زندان های این کشور با فساد، امنیت نامناسب و ازدحام جمعیت روبرو اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 210

به "شورش مرگبار زندانیان در ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورش مرگبار زندانیان در ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید