صفر تا صد طرح جدید پلیس برای ترخیص خودرو

به گزارش مجله جغتای، رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا مراحل ترخیص خودرو به وسیله دفاتر پلیس + 10 و نرم افزار های موبایلی را تشریح کرد.

صفر تا صد طرح جدید پلیس برای ترخیص خودرو

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سرهنگ محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در تشریح خبر فوق گفت: باعنایت به نامگذاری سال 98 به عنوان پلیس هوشمند توسط سردار فرمانده ناجا، در راستای تحقق آن هدف، سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا اصلاح فرایند ها و هوشمندسازی و توسعه خدمات در دستور کار نهاده شد و با شیوع ویروس کرونا شتاب بیشتری یافت.

وی اضافه کرد: یکی از خدمت های جدید پلیس راهور ناجا ترخیص خودرو های توقیف شده توسط مقامات قضایی و پلیس راهور است که گام اول در دفاترپلیس+10 و گام دوم فرایند ترخیص خودرو به صورت اینترنتی و به وسیله نرم افزار های تلفن همراه انجام خواهد پذیرفت.

سرهنگ محمدی گفت: در فاز اول برای تعداد 12 کلان شهر تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز، قم، کرمانشاه، ساری، رشت، گرگان، شیراز، اراک انجام می گردد و در فاز دوم و در اوایل سال 99 این فرایند به کل کشور تسری خواهد یافت.

وی ادامه داد: درحال حاضر در تهران تعداد 11 ستاد ترخیص که خدمات ترخیص خودرو را انجام می دهند به 139 دفتر پلیس+10 توسعه خواهد کرد و بطور میانگین در فاصله یک الی دو کیلومتری به منازل عموم شهروندان تهرانی یک دفتر پلیس 10 وجود دارد.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا اذعان داشت: در سراسر کشور و کلیه شهرستان های کشور تعداد 1066 دفتر پلیس+10 وجود دارد و در آینده نزدیک که به هم میهنان عزیز خدمات ترخیص خودرو ارائه خواهند نمود که کل مراحل فرایند ترخیص خودرو بصورت پیامکی به مالک خودرو ابلاغ می کردد. بعد از احراز هویت و احراز مالکیت مالک، اطلاعات بصورت الکترونیکی به ستاد ترخیص ارسال و پس از تاییدیه بلامانع بودن ترخیص که به صورت سیستمی توسط ماموران و با نظارت حاکمیتی پلیس راهور انجام می گردد، نیازی به حضور فرد در ستاد ترخیص راهور نمی باشد.

وی اضافه کرد: هزینه حمل خودرو با جرثقیل و هزینه پارکینگ را مالک بصورت اینترنتی و با دستگاه پوزی که در دفاتر پلیس+10 تعبیه شده پرداخت می کند و با ارائه قبض ترخیص، شخص می تواند به پارکینک مربوطه برای ترخیص وسیله نقلیه توقیفی خود مراجعه نماید و اگر شخص در همان روز به پارکینگ مراجعه کند هیچگونه هزینه ای به پارکینگ پرداخت نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 92

به "صفر تا صد طرح جدید پلیس برای ترخیص خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد طرح جدید پلیس برای ترخیص خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید