صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد

به گزارش مجله جغتای، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، ایجاد نظام تأمین اقتصادی نوآورانه را یکی از اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد و گفت: شرایط شرکت های دانش بنیان با 8 سال گذشته قابل مقایسه نیست. مکانیزم های تعیینی که این شرکت ها در آن فعالیت می نمایند تعیین و اجرایی شده است. علاوه بر نظام کارکردی، نظام اقتصادی این شرکت ها نیز با ابزارهای طراحی شده متنوع و به روز شده است.

صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد

وی اضافه کرد: در همه گزارش های اقتصادی در حوزه کسب و کار همیشه اولین مشکل کسب و کارها بحث تأمین اقتصادی است که فارغ از دارایی های اقتصادی، شرکت به یک جریان نقدینگی یا سرمایه در گردش احتیاج دارد.

وحدت ادامه داد: ما در دو سال گذشته و در نسل سوم تیم مدیریتی صندوق نوآوری و شکوفایی، نظام تأمین اقتصادی در اکوسیستم نوآوری کشور را ایجاد کردیم و مسئولیت راهنمایی و راه اندازی نظام تأمین اقتصادی جدید را بر عهده گرفتیم.

وی اضافه کرد: در این دو سال قریب به 12 بانک را با ادبیات حوزه نوآوری آشنا کردیم و آنها با رگولاتوری ما قریب به 5 هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری نموده و به شرکت های دانش بنیان تسهیلات پرداخت نموده اند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به ابزارهای دیگر نوآورانه نظام تأمین اقتصادی اکوسیستم اشاره نمود و گفت: بانک یکی از اجزای تأمین اقتصادی نوآوری در کشور است اما در نظام بورسی 8 صندوق جسورانه بورسی با سرمایه 900 میلیارد تومان و با مشارکت 40 تا 60 درصدی صندوق نوآوری برای حمایت از استارت آپ های کوچک تشکیل شده است. صندوق های پژوهش و فناوری می توانند مدیران این صندوق های بورسی را دعوت نموده و مانند رویداد دوشنبه های استارت آپی مجموعه های فناور مناسب را برای سرمایه گذاری به آنها معرفی نمایند.

وی ادامه داد: شیوه کار صندوق های جسورانه بورسی نیز به این شکل است که سرمایه گذاری می نمایند و سهام می خرند. ما نیز هیچ مداخله ای در اقدامات آنها نداریم و فقط در طرح ها سرمایه گذاری کردیم.

وحدت در ادامه توضیح داد: از این 8 صندوق بورسی 4 صندوق پذیره نویسی نموده اند. این صندوق ها محدودیت دانش بنیانی ندارند و ظرفیت بسیار خوبی برای شرکت هایی هستند که به سرمایه ای بالغ بر 300 میلیارد تومان احتیاج دارند. همچنین اوراق نوآوری نیز در شورای عالی بورس با برند نوآوری تصویب شده که صندوق نوآوری نقش رکن ضامن این شرکت ها را ایفا می نماید و در حال حاضر 5 پرونده آماده ارائه در بورس داریم.

وی در ادامه بر ظرفیت صندوق های پژوهش و فناوری در تأمین اقتصادی حوزه نوآوری در کشور تاکید نمود و گفت: در گذشته تنها در 13 استان این صندوق ها شکل گرفته بودند اما امروز در تمام استان های کشور صندوق پژوهش و فناوری داریم. ما در صندوق نوآوری از این صندوق های پژوهش با اعطای خط اعتباری حمایت می کنیم و انتظار داریم که هیچ درخواست زیر 500 میلیون تومان در هیچ استانی باقی نمانده و به صندوق نوآوری نیز مراجعه ننمایند.

رئیس صندوق نوآوری شکوفایی در انتها به اختصاص خط اعتباری اولیه 10 میلیارد تومانی برای صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر تا سال آینده اشاره نمود و گفت: تسهیلات و خط اعتباری اولیه را ظرف یک ماه آینده هزینه کنید تا جزو عملکرد شما وارد گردد تا پس از آن تسهیلات جدیدتری به شما اعطا گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 807

به "صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید