طراحی سایت اینترنتی

به گزارش مجله جغتای، منظور از طراحی سایت، مجموعه ای از ایده ها و اصولی بوده که در راه اندازی یک وب سایت در نظر گرفته می گردد. طراحی وب سایت از مراحل مختلفی از جمله لایه سازی وب، فراوری محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو تشکیل شده است. بنابراین برای اینکه بتوان تمامی خدمات مربوط به سایت را در صفحه اول گوگل آورد، باید تمامی اصول مربوط به طراحی سایت را رعایت کرد.

طراحی سایت اینترنتی

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

در طراحی سایت چه پارامترهایی را باید مد نظر قرار داد؟

یک طراح در زمان طراحی وب سایت باید از پارامترهای مختلفی از جمله بصری، کلیدی استفاده کند، که از جمله این پارامترها می توان به این موارد اشاره نمود.

  • رنگ: انتخاب رنگ سایت کاملا به نوع سلیقه و هدف مشتری بستگی دارد. طراحی رنگ سایت می تواند یک طرح سیاه و سفید داشته و یا اینکه یک طرح رنگی داشته باشد. همچنین می توان در طراحی رنگ سایت از نام تجاری و یا شخصیت سازمان در قالب رنگ های مناسب استفاده کرد.
  • ساختار طرح و قالب: در انتخاب نوع طرح و ساختار قالب سایت، می توان تبلیغات و متن را مرتب نمود. پس در وب سایت، هدف یافتن اطلاعاتی است که شامل حفظ تعادل و یکپارچگی وب سایت می گردد.
  • فونت مناسب: استفاده از فونت مناسب در طراحی سایت بسیار تاثیرگذار است. در حال حاضر تعدادی از فونت ها به عنوان یک فونت ایمن وب سایت شناخته می گردد. بنابراین طراح سایت از این فونت ها برای طراحی وب سایت استفاده می نماید.
  • کیفیت محتوا: برای اثرگذاری بیشتر وب سایت، می توان از همکاری همزمان بخش محتوا و طراحی سایت استفاده کرد. محتوای نوشته شده باید با نوع وب سایت مرتبط بوده تا مفهوم را به صورت کامل به خواننده منتقل کند. علاوه بر این باید نوع محتوای وب سایت مطابق با اصول موتورهای جستجوگر گوگل باشد. همچنین باید کلمات کلیدی مرتبط در وب سایت گنجانده شده تا مفهوم اصلی به خواننده منتقل گردد.
  • گرافیک: در طراحی سایت می توان از عکس، لوگو و کلیپ های تصویری استفاده کرد تا طراحی وب سایت را بهبود دهد. به همین دلیل با استفاده از اصول گرافیک، می توان تمامی این موارد را در جای مناسب قرار داده تا با رنگ و محتوای وب سایت هماهنگی داشته باشد.

چگونه می توان یک وب سایت راه اندازی کرد؟

راه اندازی و طراحی یک سایت شامل یک سری مراحل بوده که باید در این زمینه اطلاعات کافی داشت. در این ادامه به آنالیز مراحل فراوری و طراحی یک وب سایت می پردازیم.

  • انتخاب نام دامنه: قبل از طراحی و راه اندازی یک وب سایت، باید نام دامنه را انتخاب کرد. در اصل نام دامنه همان نامی است که به یک وب سایت داده می گردد. برای دریافت نام دامنه، باید مبلغی را در ازای حق عضویت سالانه آن پرداخت کرد. البته این نکته را باید در نظر داشت که دریافت نام دامنه، به معنای داشتن وب سایت نیست.
  • انتخاب عنوان هاست: در اصل هاست یک سایت، باعث اتصال کامپیوترهای زیادی به اینترنت می گردد. زمانی که صفحات سایت در یک کامپیوتر قرار می گیرد، هر فردی توانایی اتصال به این وب سایت از هر جای دنیا را دارد. بنابراین برای داشتن هاست، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید تا وب سایت شما یک صفحه اصلی داشته باشد.
  • طراحی صفحات وب سایت: بعد از انتخاب نام دامنه و هاست باید وب سایت را طراحی کرد. البته طراحی وب سایت را می توان در شرکت های مختلف و متخصص در این زمینه انجام داد.
  • تست کردن وب سایت طراحی شده: بعد از اینکه سایت خود را طراحی کردید، باید آن را در مرورگرهای مختلفی از جمله کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و یا مایکروسافت تست کرد. البته تمامی این مرورگرها می توانند به صورت رایگان دریافت شوند و هیچ مسئله ای ایجاد ننمایند. پس تست وب سایت تنها راهی بوده که می توان به وسیله آن از کارکرد وب سایت خود اطمینان حاصل کرد.
  • حفظ امنیت سایت: چنانچه وب سایت خود را در راستای فروش محصول و خدمات طراحی نموده اید، باید در خصوص نوع روش پرداخت امنیت کامل را برای کاربران خود فراهم کنید.
  • سایت خود را در معرض دید قرار دهید: بعد از اینکه طراحی وب سایت به اتمام رسید می توان آن را در موتورهای جستجوگر از جمله گوگل و بینگ ارسال کرد. چنانچه سایت طراحی شده توسط وب سایت های دیگر لینک شده باشد، دیگر نیازی به ارسال آن به موتورهای جستجوگر نیست. چرا که کاربران می توانند به وسیله پیگیری کردن این نوع از لینک ها، سایت را پیدا نمایند.

مدل های مختلف طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت به دو دسته کلی تقسیم می گردد:

  • استاتیک
  • داینامیک

در طراحی استاتیک، یک فایل جداگانه به ازای هر صفحه سایت بر روی سرور کامپیوتر ذخیره می گردد. بنابراین زمانی که صفحه ای مورد جستجو قرار می گیرد، عینا از روی سرور برای کاربر به نمایش گذاشته می گردد. به همین خاطر این نوع از طراحی، آسان تر بوده و از امنیت بالاتری برخوردار است. اما با پیشرفت تکنولوژی و عرضه سرورهای ارزان قیمت، این نوع از طراحی وب سایت جای خود را به طراحی سایت داینامیک داد. صفحات داینامیک به گونه ای طراحی می شوند که خود صفحه ثابت بوده، اما محتوای آن تغییر می نماید. در اصل محتوای چنین طراحی های سایت، بر مبنای جستجوی کاربر معین می گردد. در واقع محتوای صفحه به خودی خود بر روی سرور وجود ندارد. در صورتی این نوع از محتوا بر روی وب سایت فراخوانده می گردد که کاربر آن را جستجو نموده باشد.

سخن پایانی

با مطالعه مطالب این مقاله با تعریف طراحی وب سایت و انواع سایت آشنا شدید. اما به هر حال برای اینکه یک وب سایت حرفه ای و با کیفیت داشت، باید اطلاعات فنی مناسب و کافی در این زمینه بدست آورد. اما بهترین کار این است که طراحی سایت را به افراد متخصص در این زمینه سپرد. از این طریق می توان یک سایت کاملا حرفه ای طراحی کرد و به کسب درآمد پرداخت. برای این منظور می توانید از خدمات طراحی سایت شرکت ایران سایت بهره ببرید. این شرکت با بیش از 20 ساله سابقه درخشان و 1000 نمونه پیروز از پروژه های طراحی سایت می تواند بهترین انتخاب برای اجرای پروژه شما باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 363

به "طراحی سایت اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید