عذرخواهی بسته دختر!

به گزارش مجله جغتای، خبرنگاران/کردستان مسائل بسیاری وجود دارند که باید انجام داد. چیزهایی که در عین دشواری، به نظر ساده می­ رسند. اما باید دانست که برای رسیدن به اهداف هرگز نباید تسلیم شد.

عذرخواهی بسته دختر!

بدون شک هنگامی که در شروع یک مسابقه طولانی قرار دارید، هیجان زده و مملو از احساس هستید، اینکه بخواهید به خط سرانجام برسید و اصلاً از راستا خارج نشوید چالش­ برانگیز است. اما این مهم امکان پذیر است، مشروط بر اینکه به خودتان ایمان داشته باشید.

به عقیده ریچل هالیس (Rachel Hollis) در خلاصه کتاب دختر، دست از عذرخواهی بردار (Girl, stop apologizing) باید هر روز به بهترین نسخه خودتان تبدیل شوید. به خودتان بیشتر گوش دهید و تمرکز بیشتری بر روی خودتان داشته باشید. بله هم اکنون وقتش رسیده است تا دست از عذرخواهی به خاطر هر آنچه که هستید، بردارید. حالا وقت آن رسیده است تا به آن چیزی تبدیل شوید که برای آن آفریده شده اید.

ریچل در این اثر اشتباهات زندگی خود را با بیانی طنز و بدون احساس شرمساری مطرح می نماید که این در نوع خود نقطه قوتی جالب برای این کتاب است.

در واقع ریچل در این کتاب در رابطه با یک ایده کلی سخن می گوید و آن ایده کلی این است که اگر کاری را به خاطر خودتان انجام دادید اما هیچ کس آن را درک نکرد، شرمسار نباشید. او معتقد است اگر شما کاری را انجام دادید که سبب شد تا احساس خوبی در درونتان شکل گیرد، این کار با ارزش است و به هیچ وجه نباید شرمسار بود.

قطعا اگر خواستار آن هستید که زندگی بهتری داشته باشید و به اهداف خود برسید این اثر می تواند با ارائه ای از نکات ساده و کاربردی راستا مشخصی پیش روی شما قرار دهد اما در نهایت این خود شما هستید که باید در این راستا قدم بردارید.

خلاصه ای از کتاب عذرخواهی بسه دختر!

ریچل دوست داشت خودش را به چالش بکشد، برای کارهایی که دوست داشت نهایت کوشش را صرف می کرد و شجاعانه برای کارهایی که هرگز شناختی از آن ها نداشت وقت می گذاشت، زیرا به آن کارها علاقه داشت. می دانست که افرادی در بیرون هستند که او را قضاوت، و شاید هم تحسین نمایند و باعث خوشحالی بیشترش شوند؛ اما نگاه دیگران می تواند باعث ناراحتی او هم بشود. به هر حال، او اهمیتی به نگاه و قضاوت دیگران نمی داد. او عادت داشت به جلسات ورزش فرزندانش برود و به تماشای آن ها بنشیند، اما حالا آن موقع را به کار کردن با رایانه اختصاص داده است. از مدرسه پسرش با او تماس گرفتند و خواستند ببینند که چرا پسر او تنها دانش آموز کلاس است که هنوز تمام تکالیف لازم را انجام نداده است؟

او می دانست که دیگران درباره نگرش مادرانه اش قضاوت می نمایند، اما او همه قضاوت ها را نادیده می گرفت و ایمان داشت که فرزندانش او را درک می نمایند.

گاهی اوقات می خواهید نسبت به کاری که انجام می دهید متعهد باشید، واقعاً به دیده شدن توسط دیگران احتیاج دارید، نه نظر و قضاوت آن ها. پس مستقل بودن را تمرین کنید، خودتان در خصوص هر چیزی تصمیم بگیرید و احتیاجی نیست درمورد ایده دیگران فکر کنید. گاهی اوقات واقعاً به توصیه و مشورت افراد دور و بر احتیاج دارید، پس به توصیه آن ها گوش دهید و با قلبتان احساسش کنید، اگر نظر دیگران از نگاه تان درست است، پس فرصتی برایتان ایجاد شده تا کمبودهایتان را رفع کنید، اما اگر این توصیه ها اساساً انتقاد از شماست، هیچ اهمیتی ندهید و با قدرت به راستا حرکت خود ادامه دهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 698

به "عذرخواهی بسته دختر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عذرخواهی بسته دختر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید