فاز اول مرمت قلعه بدلبو ارومیه شهریور سال 99 به سرانجام می رسد

به گزارش مجله جغتای، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می گردد فاز اول مرمت قلعه بدلبو ارومیه شامل چندین اتاق اقامتی در شهریور ماه امسال به سرانجام برسد.

فاز اول مرمت قلعه بدلبو ارومیه شهریور سال 99 به سرانجام می رسد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری روز شنبه 13 اردیبهشت 99 از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید کرد و از نزدیک در جریان فرایند مرمت این قلعه نهاده شد.

او در این بازدید با بیان این که مرمت این بنا از سال گذشته با مشارکت این اداره کل و همکاری مالک شروع شده است، اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا، ادامه مرمت این بنا متوقف شده بود که از اول اردیبهشت 99 دوباره اقدامات برای احیاء و مرمت این بنا شروع شده است.

او با اشاره به این که این اداره کل برای مرمت این بنا هرگونه همکاری لازم را انجام می دهد، اظهار کرد: در سال 99 حدود 500 میلیون ریال از محل اعتبارات فنی برای مرمت این بنا اختصاص پیدا کرد و از محل اعتبارات استانی سال 98 نیز حدود 800 میلیون ریال برای مرمت این بنا در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با قدردانی از همکاری و جدیت مالک این بنا برای مرمت قلعه بدلبو ادامه داد: این اداره کل همه کوشش خود را برای جذب اعتبارات بیشتر به منظور مرمت این بنا انجام می دهد و از آنجایی که وسعت این بنا زیاد بوده انجام اقدامات احیاء و مرمت کاری زمان بر است.

او اضافه کرد: با این وجود در صورت تخصیص اعتبارات، شاید کار احیاء این بنا تا سرانجام سال به اتمام برسد، اما در صورت عدم تخصیص اعتبارات بهره برداری از این بنا دو سال زمان خواهد برد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 133

به "فاز اول مرمت قلعه بدلبو ارومیه شهریور سال 99 به سرانجام می رسد" امتیاز دهید

1 کاربر به "فاز اول مرمت قلعه بدلبو ارومیه شهریور سال 99 به سرانجام می رسد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز اول مرمت قلعه بدلبو ارومیه شهریور سال 99 به سرانجام می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید