قطر، برگزاری جام جهانی کاملا عادی را برنامه&zwnjریزی می&zwnjکند

به گزارش مجله جغتای، مدیر اجرایی مسابقات جام جهانی 2022 روز یکشنبه پیش از قرعه‌کشی مقدماتی اروپا بیان کرد که به دلیل پیشرفت در فراوری واکسن‌های کرونا، قطر یک میزبانی کاملا عادی در سال 2022 از جام جهانی را برنامه‌ریزی می‌کند.

قطر، برگزاری جام جهانی کاملا عادی را برنامه&zwnjریزی می&zwnjکند

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، همه‌گیری و شیوع بیماری کرونا باعث لغو مسابقات قهرمانی اروپا و المپیک در امسال شد و قطر، میزبان جام جهانی 2022 نگران تاثیر طولانی‌مدت ویروس کووید 19 بر اولین جام جهانی است که در خاورمیانه برگزار خواهد شد.

در این مدت، در سرتاسر جهان مسابقات ورزشی با حضور اندک یا بدون حضور تماشاگران برگزار شدند اما واکسن‌ها نوید می‌دهند که از سال آینده تعداد زیادی از تماشاگران بتوانند در استادیوم‌ها حضور داشته باشند.

ناصرالخاطر، مدیر اجرایی جام جهانی 2022، گفت: معرفی و عرضه واکسن، به ‌طور قطع خبر خوبی برای همه است. همه منتظرند به‌نوعی به وضع عادی در زندگی و به‌خصوص در ورزش بازگردند.

وی اضافه نمود: ما بسیار مشتاق و امیدواریم که تا سال 2022، همه‌چیز به‌طور کامل به حالت عادی بازگردد و منتظر میزبانی از طرفداران و برگزاری یک جام جهانی عادی و پیروز هستیم.

روز دوشنبه مراسم قرعه‌کشی مقدماتی در مقر فیفا در زوریخ انجام شد؛ به طور معمول این مراسم در کشور میزبان برگزار می‌گردد اما همه‌گیری کرونا مانع از برگزاری این رویداد در کشور میزبان شد.

الخاطر اظهار امیدواری کرد که در دوران پساکرونا مسابقات ورزشی خیلی زود به حالت عادی بازگردند.

شایان ذکر است، مسابقات جام جهانی نه‌تنها در یک منطقه جدید برگزار می‌شوند بلکه به دلیل گرمای شدید تابستان در کشورهای حوزه خلیج‌فارس در اواخر سال 2022 به‌جای زمان معمول آن برگزار می‌گردد.

وی گفت: با اعلام تغییر زمان برگزاری به ماه‌های نوامبر و دسامبر، واکنش‌های زیادی در خصوص اخلال در تقویم‌های مختلف بازی‌های لیگ در سراسر جهان را شاهد بودیم اما چیزی که از همه‌گیری آموختیم این بود که قادر به سازگاری هستیم.

ماه‌ها عدم برگزاری مسابقات فوتبال طی همه‌گیری، باعث شد چشم‌انداز جدیدی نسبت به سال 2022 برای تطبیق با جام جهانی ایجاد گردد و شروع مسابقات بعدی فضای تنفسی بیشتری دارد.

همچنین این شرایط باید یک تعطیلی برای بازیکنان در تابستان 2022 پس از تحمل یک دوره بازی طولانی از حدود ماه ژوئن امسال در رویدادهای برنامه‌ریزی‌شده ازجمله یورو و فصل آینده فراهم کند.

الخاطر اعلام کرد: همواره مزیتی وجود داشت که جام جهانی در نیم‌فصل برگزار می‌شد و باعث نشاط بازیکنان و فوتبال بسیار بهتری در زمین بازی می‌شد. ما امیدواریم که این شرایط، همان استراحت در تابستان 2022 باشد.

هفته گذشته 10 سال از زمانی که قطر حق میزبانی جام جهانی را در یک رأی‌گیری بحث‌برانگیز در فیفا به دست آورد گذشت و در این مدت فیفا مدارکی برای محرومیت از حق میزبانی قطر پیدا نکرد.

قطر، ده‌ها میلیارد دلار برای ساخت هتل‌ها، سیستم حمل‌ونقل جدید و استادیوم‌های مجلل هزینه نموده تا از عهده برپایی یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی برآید.

قطر از جام باشگاه‌ های فوتبال جهان در دسامبر 2019 که لیورپول قهرمان شد، برای آزمایش زیرساخت‌ های فوتبال استفاده کرد.

مسابقات امسال، با حضور بایرن‌مونیخ به‌عنوان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا به دلیل کرونا به ماه فوریه موکول شده و بعید است مانند سال گذشته با هجوم طرفداران روبه‌رو گردد.

الخاطر گفت: سه استادیوم از هشت استادیوم به اتمام رسیده است و چهارمی در الریان برای برگزاری جام امیر قطر تا تاریخ 18 دسامبر، روز ملی قطر و زمان برگزاری فینال جام جهانی در دو سال آینده آماده می‌گردد، بقیه موارد نیز تا انتها سال 2021 و شروع 2022 تکمیل می‌شوند.

پس از اعطای میزبانی از جام جهانی، احتیاج به پروژه‌های ساخت‌وساز گسترده در سراسر قطر، شرایط کاری سخت نیروهای مهاجر را آشکار کرد که باعث محکومیت فعالان حقوق بشر شد و کشور قطر را مجبور به ایجاد شرایط بهتر و برخورد با تخلفات کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 518

به "قطر، برگزاری جام جهانی کاملا عادی را برنامه&zwnjریزی می&zwnjکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر، برگزاری جام جهانی کاملا عادی را برنامه&zwnjریزی می&zwnjکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید