مذاکره با آژانس های روسیه برای جذب توریست، ایران را با تورهای مجازی به جهان معرفی می کنیم

به گزارش مجله جغتای، رئیس جامعه تورگردانان با بیان اینکه باید ایران را به وسیله برگزاری تورهای مجازی به جهان معرفی کنیم، گفت: مذاکره با بعضی آژانس های طرف روس را شروع نموده ایم که ایران را جزء برنامه های خود قرار دهند و جامعه تورگردانان در کوشش برای مذاکره با اتحادیه های تورفرست است که نتیجه آن منجر به جذب جهانگرد از این کشور گردد.

مذاکره با آژانس های روسیه برای جذب توریست، ایران را با تورهای مجازی به جهان معرفی می کنیم

برای سفر با تور مسافرتی پوکت ارزان قیمت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان درباره سفر به روسیه به عنوان هیئت همراه وزیرمیراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی برای امضای تفاهمنامه و لغو ویزا گروهی با این کشور بیان نمود: از بخش خصوصی حدود 100 نفر از حوزه صنایع دستی، جامعه تورگردانان، انجمن صنفی و… اعلام آمادگی نموده بودند، اما در شرایط فعلی چند تن از رؤسای تشکل ها در حد محدود وزیر محترم را همراهی می کنیم، شرایط را آنالیز خواهیم کرد و مذاکرات را به زمان بهتری موکول می کنیم.

رئیس جامعه تورگردانان با اشاره به اینکه مذاکره با بعضی آژانس های طرف روس آغاز شده است، اضافه کرد: جامعه تورگردانان در کوشش برای مذاکره با اتحادیه های تورفرست است که نتیجه آن منجر به جذب جهانگرد گردد. هم اکنون نیز با شرکت های روسیه در حال مذاکره هستیم که ایران را جزء برنامه های خود قرار دهند و جهانگردانشان را به ایران بفرستند.

پورفرج توضیح داد: در سال های گذشته تعداد افرادی که از ایران به روسیه می رفتند بیشتر از کسانی بود که از روسیه به ایران سفر می کردند. کوششمان این است با این اتفاق مثبت و لغو ویزا گروهی، روس ها این فرایند را برعکس کنیم.

رئیس جامعه تورگردانان درخصوص پیش بینی تعداد جذب جهانگرد ورودی از این کشور بیان نمود: در شرایط فعلی و با توجه به بیماری کرونا اظهار نظر در این مورد سخت است. آنچه مسلم است، هر کشوری دارای گروه های فرهنگی است که علاقه مند به دیدن آثار، بناهای تاریخی و جذابیت های طبیعی هستند؛ در روسیه نیز این پتانسیل وجود دارد و ما در گذشته گروه های زیادی را از این کشور به ایران اورده ایم.

او به وجود این علاقه مندی در روسیه تاکید نمود و اضافه کرد: مسئله ای که وجود دارد این است که با وجود روابط خوب از نظر سیاسی، روس ها شناخت کافی از ایران ندارند و به همین دلیل در انتخاب مقصد جهانگردی به ایران فکر نمی نمایند. ما باید این پتانسیل را با افزایش رفت وآمدها و شناساندن ایران به آن ها تقویت کنیم.

پورفرج به اهمیت شرکت در نمایشگاه های جهانگردی اشاره نمود و گفت: ما در طول سال در بیش از 11 نمایشگاه در کشورهای مختلف شرکت می کنیم، اما به این دلیل که روسیه تا کنون به عنوان مقصد جهانگردی مطرح نبود هیچ وقت در نمایشگاه های روسیه حضور جدی نداشتیم. اگر این گفت و شنود را با شرکت های روس آغاز کنیم مطمئنا تعداد زیادی جهانگرد را جذب خواهیم کرد.

او با اشاره به تجربه پیروز در امضای تفاهمنامه با چین اضافه کرد: در حاشیه آن مراسم ما با 130 شرکت دیدار کردیم و برای مذاکره صف طویلی تشکیل شده بود. پس از تفاهمنامه رفت وآمدها آغاز شد و 35 شرکت از بزرگت ترین شرکت های مسافرتی چین با ایران آغاز به همکاری کردند.

رئیس جامعه تورگردانان ادامه داد: روسیه از نظر جهانگرد بازار خوبی است و برای آن پیش بینی مانند چین داریم.

پورفرج درباره تاثیر وقفه ای که ممکن است به واسطه کرونا در شکل گیری این همکاری به وجود بیاید، گفت: کاری که ما در چین انجام دادیم بی نظیر بود، اما در حال حاضر بسیاری از آن شرکت ها نیستند و تغییر کابری داده اند. اگر شیوع کرونا طولانی گردد این فاصله حتما تاثیرگذار خواهد بود.

او برگزاری تورهای مجازی را یکی از راهکارها برای معرفی ایران در این دوران مطرح نمود و اضافه کرد: برای این نگرانی که وجود دارد، آغاز به راه انداختن تورهای مجازی متنوع برای دیگر کشورها نموده ایم که همه پتانسیل های ایران اعم از تنوع غذایی، قومی، جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی به دیگر کشورها معرفی گردد. ذهن آن ها را باید نسبت به ایران بروز کنیم و ایران را به طور مجازی در جهان معرفی کنیم.

رئیس جامعه تورگردانان در ادامه به آغاز برنامه ریزی برای جذب جهانگردان روس و احیا بازار چین اشاره نمود و از هند به عنوان هدف بعدی جذب جهانگرد نام برد.

پورفرج در انتها به اهمیت جهانگردی برای اشتغال زایی اشاره نمود و اضافه کرد: به این دلیل که درآمد حاصل از این صنعت در اقشار مختلف تقسیم می گردد، می تواند جامعه را از شرایط بد مالی نجات دهد. ما تنها با جهانگردی می توانیم اقتصاد کشور را توسعه دهیم و پول نفت و گاز برای زیرساخت های کشور هزینه کنیم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 472

به "مذاکره با آژانس های روسیه برای جذب توریست، ایران را با تورهای مجازی به جهان معرفی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره با آژانس های روسیه برای جذب توریست، ایران را با تورهای مجازی به جهان معرفی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید