مقاله: خبرنگاران اختصاص وام کارآفرینی 4 درصدی برای کارفرمایان مددجویان بهزیستی

به گزارش مجله جغتای، مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با یادآوری اینکه سال جاری 2100 میلیارد تومان اعتبارات بانکی برای پرداخت وام داریم، گفت: 750 میلیارد تومان از این میزان به وسیله شعبات بهزیستی استانی و از سوی شبکه بانکی کشور جذب شده است. 16 بانک عامل برای پرداخت این وام ها داریم که همکاری مطلوبی با بهزیستی دارند اما انتظار داریم بانک ها در بحث ضمانت وام های مددجویان همکاری بیشتری نمایند.

مقاله: خبرنگاران اختصاص وام کارآفرینی 4 درصدی برای کارفرمایان مددجویان بهزیستی

وی گفت: در سال 99، 2100 میلیارد تومان اعتبارات بانکی در قالب وام 50 میلیون تومان چهار درصد با بازپرداخت هفت سال برای مددجویان داریم که در حال پرداخت است و تا به امروز حدود 750 میلیارد تومان جذب شده است.

دهقان گفت: مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می شوند، و آنکه دوره آموزشی رشته مهارتی را در یکی از موسسات مرتبط می گذراند، گواهینامه خود را به انضمام دیگر مدارک برای دریافت وام خوداشتغالی تحویل می دهد.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: اعتبارات اشتغال مددجویان برای سال آینده قابل پیش بینی نیست اما حداقل 2100 میلیارد تومان خواهد بود که در صورت افزایش در لایحه بودجه مجلس، تغییر خواهد نمود و رقم آن تابع تصویب لایحه بودجه است.

دهقان اضافه کرد: مددجویان بهزیستی در شرایط سختی به سرمی برند و امکان تامین ضمانت های سنگین را ندارند. از بانک ها انتظار می رود همانگونه که در جلسات مشترک حوزه اشتغال با بهزیستی، همکاری دارند در سطح شعبات نیز همکاری لازم را برای ضمانت داشته باشند و سخت گیری کمتری برای مددجویان بهزیستی گردد.

منبع مقاله: خبرنگاران اختصاص وام کارآفرینی 4 درصدی برای کارفرمایان مددجویان بهزیستی

انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1054

به "مقاله: خبرنگاران اختصاص وام کارآفرینی 4 درصدی برای کارفرمایان مددجویان بهزیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: خبرنگاران اختصاص وام کارآفرینی 4 درصدی برای کارفرمایان مددجویان بهزیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید