مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

به گزارش مجله جغتای، تحصیل در ایتالیا

ایتالیا از لحاظ دانشگاهی صندلی خوبی دارد. در واقع بهترین دانشگاه های ایتالیا، در فهرست 200 دانشگاه برتر دنیا از دید QS جای گرفته اند. همچنین از لحاظ اعطای بورسیه و حمایت از مهاجران دانشجو، دولت ایتالیا توانایی و اهتمام خوبی به خرج داده است. همه این ها باعث شده تا این کشور، به عنوان یک گزینه مطلوب برای کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، به خصوص در ایران، مطرح شود.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

مقطع کارشناسی

برای مهاجرت تحصیلی در این مقطع به ایتالیا احتیاج است تا مدارک مربوط به سوابق تحصیلی خود را ارائه کنید. دانشگاه های ایتالیا در سال های اخیر و با روی آوردن دانشجو های بین المللی به این کشور، اقدام به افزایش آموزش به زبان انگلیسی نموده اند. در هر حال، بلد بودن زبان ایتالیایی به زندگی و راحتی شما در ایتالیا یاری شایانی خواهد نمود. دانشجویان کارشناسی همچنین امکان انجام کار دانشجویی دارند. در آمد این کار، به ازای هر ساعت هشت تا ده یورو می باشد.

یکی از گزینه هایی که پیش روی متقاضیان این مقطع می باشد، شرکت در دوره های آموزش زبان ایتالیایی سفارت این کشور در ایران است. در این دوره سه کتاب اکسپرسد به شما تدریس خواهد بود و در سرانجام آن با کسب حداقل 90 از 100 نمره، صلاحیت شما جهت دریافت ویزای تحصیلی تایید می شود.

مقطع کارشناسی ارشد

شرایط این مقطع، به مراتب از کارشناسی بهتر است. زیرا برای متقاضیان این مقطع، فاند در نظر گرفته شده و بورسیه دولت می شوند. این یعنی به صورت سالانه، مبلغی برای گذران زندگی در ایتالیا به آن ها تعلق می گیرد. دانشجویان ارشد همچنین امکان 20 ساعت کار هفتگی و دریافت هشت تا ده یورو به ازای هر ساعت می باشند.

مقطع دکترا

بیشتر ویژگی های این مقطع در ایتالیا، شبیه ویژگی های آن در ایران است. مثلا 4 سال طول می کشد و در سرانجام احتیاج است از طرح تحقیقاتی خود دفاع کنید. دانشجویان این مقطع می توانند 30 ساعت در هفته کار نمایند و تعرفه آن ها برای هر ساعت همان هشت تا ده یورو می باشد. همچنین حمایت اقتصادی و بورسیه برای این مقطع، نسبت به مقاطع قبلی بهتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره رایگان خبرنگاران بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید:

تحصیل در ارمنستان

منبع: اینترنت
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 404

به "مهاجرت تحصیلی به ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت تحصیلی به ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید