نابینایان هم خواب می بینند!

به گزارش مجله جغتای، شاید بار ها برای شما این سوال مطرح شده باشد که آیا نابینایان می توانند در خواب تصاویر را ببینند یا خیر، ما در این گزارش به این سوال پاسخ می دهیم.

نابینایان هم خواب می بینند!

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی خبرنگاران،آیا تا به حال فکر نموده اید که افراد نابینا یا افرادی که بینایی خود را از دست داده اند چه رویایی می بینند؟ آیا نابینایان در خواب رنگ ها را می بینند؟ آیا آن ها همان رویا را می بینند که ما خواب می بینیم؟ آیا آن ها هنگام خواب می بینند یا نه؟ اجازه دهید به همه این سوالات در این گزارش پاسخ دهیم.

افرادی که نابینا متولد می شوند هیچ درک درستی از نحوه عملکرد بینایی ندارند

مطمئناً افراد نابینا تعریف بینایی را می دانند، اما نمی دانند در واقعیت چگونه به نظر می رسد، یا بهتر بگویم تعریف آن ها از بینایی آنطور که همه ما داریم نیست، جهانی که آنان از اطراف خود تصور می نمایند در واقع زاییده تخیل است.

به همین علت، آن ها نمی توانند رویا های خود را ببینند همانطور که نمی توانند جهانی واقعی را هنگام بیدار شدن ببینند، تجربه رویایی آن ها دقیقاً مشابه زندگی بیداری آنهاست و رویا های آن ها بیشتر به حواس دیگر وابسته است.

افرادی که بینایی خود را از دست داده و نابینا متولد نشده اند

یک مطالعه تحقیقی در دانمارک سال 2014 انجام شد نشان داد که نابینایانی که با بینایی متولد شده اند، می توانند مانند افراد بینا رویا ها را ببینند اما با گذشت زمان رویا های آن ها شبیه افرادی می گردد که نابینا متولد شده اند.

زمان می گذرد و حافظه همواره خاطرات قدیمی را بیرون می ریزد تا خاطرات تازهی ثبت گردد، در این صورت، آن خاطرات تازه که ریشه در چیز هایی غیر از بینایی دارد، خاطرات بصری قدیمی را از بین می برد و به همین ترتیب، این رویا های نامرئی رویا های قابل رویت را می شویند.

افرادی که نابینا متولد می شوند، کابوس های زیادی می بینند

این تحقیق چیز دیگری را نشان داد که تا حدودی جالب بود. افرادی که نابینایان به جهان می آیند بیشتر از افراد بینا کابوس می بینند، در واقع تا چهار برابر بیشتر. عموماً اعتقاد بر این است که کابوس ها تمرینات ذهنی رویداد های بالقوه ناراحت نماینده هستند، که به عنوان یک مکانیسم مقابله ای ایجاد شده اند تا در واقع ما در هنگام بیداری احساس بهتری داشته باشیم.

برای بیشتر نابینایان،کار های روزمره با خطرات زیادی همراه است، مانند گم شدن هنگام خرید یا تصادف با ماشین و این ها یکی از شایع ترین کابوس ها در بین همه نابینایان بوده است.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1059

به "نابینایان هم خواب می بینند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابینایان هم خواب می بینند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید