نگرفتن سهمیه المپیک به خاطر کرونا بی عدالتی است، امیدوارم مسافر توکیو شوم

به گزارش مجله جغتای، ملی پوش تنیس روی میز گفت: کوشش زیادی کردم تا سهمیه المپیک بگیرم و عادلانه نیست فرصت حضور در توکیو را به خاطر شیوع ویروس کرونا از دست بدهم.

نگرفتن سهمیه المپیک به خاطر کرونا بی عدالتی است، امیدوارم مسافر توکیو شوم

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، رقابت های تنیس روی میز به خاطر شیوع ویروس کرونا متوقف شده و این موضوع باعث دردسر برای نمایندگان کشورمان است که کوشش می نمایند تا سهمیه المپیک را به دست آورند. نوشاد عالمیان که سابقه دو حضور متوالی در رقابت های المپیک را دارد، امیدوار است که پیروز گردد برای سومین بار راهی مسابقات المپیک گردد تا بتواند همچون بازی های آسیایی که برای ایران پیروز به کسب مدال شد، در المپیک نیز نمایش بسیار خوبی ارائه کند.

خبرنگاران: شیوع ویروس کرونا روی تمامی ورزش ها اثر منفی گذاشته است. شرایط شما برای کسب سهمیه المپیک چگونه است؟

نوشاد عالمیان: شرایط اصلاً خوب نیست. ما در ابتدای ماه گذشته برای حضور در رقابت های لیگ و همچنین اردوی آماده سازی انتخابی المپیک به ایران آمدیم اما بیشتر مسابقات لغو شده و تمرینات نیز به صورت تق و لق انجام می گردد.

خبرنگاران: در چنین شرایطی چقدر امید دارید تا بار دیگر مسافر المپیک شوید؟

نوشاد عالمیان: من با وجود تمام سختی ها، تمریناتم را رها ننموده ام. شرایط تنفسی خطرناک است و امکان بیماری وجود دارد اما با رعایت اصول بهداشتی، ضریب بیماری را به حداقل رسانده ایم. مسابقات اوپن قطر و عمان به همراه رقابت های آسیایی لغو شد و این اتفاق در شرایط رخ داد که رنکینگ من نسبت به ماه گذشته پیشرفت قابل توجهی داشت.

خبرنگاران: با لغو بیشتر مسابقات، رنکینگ جهانی شما افت نمی کند؟ و این اتفاق به نرسیدن شما به وسیله رنکینگ به سهمیه المپیک لطمه نمی زند؟

نوشاد عالمیان: من پیروز شدم با حضور متوالی در مسابقات بین المللی و لیگ فرانسه، در میان نفرات دارای رنکینگ خوب قرار بگیرم و جایگاهم در رده بندی جهانی روی عدد 60 آمد. لغو مسابقات عملاً شانس من را برای رسیدن به سهمیه المپیک سخت خواهد نمود و امیدوارم که این اتفاق برای من عاملی نگردد که فرصت حضور در المپیک به وسیله رنکینگ از بین برود. حقیقتاً این کار عادلانه نیست که دیگر رقبا بدون مشکل در حال تمرین هستند و من به خاطر شرایط سختی که دارم، نمی توانم همانند آنها در مسابقات حضور پیدا کنم.

خبرنگاران: سال 98 برای شما چگونه گذشت؟

نوشاد عالمیان: از لحاظ مسابقات سال بسیار خوبی بود. تا پیش از شیوع ویروس کرونا نتایج بسیار خوبی گرفتم و امید زیادی پیدا کردم تا بتوانم به نتایج درخشانی دست پیدا کنم. متأسفانه شیوع ویروس کرونا تا حدودی شرایط را برای من سخت کرد ولی امیدوارم در سال 99 شرایط بهتر گردد تا بتوانم با حضور در مسابقات مختلف، سهمیه المپیک را بار دیگر به دست آورم.

خبرنگاران: با توجه به مدال برنزی که شما در بازی های آسیایی جاکارتا گرفتید، امید زیادی وجود دارد که در المپیک نیز نتیجه ای تاریخی کسب کنید. این آمادگی را دارید که در المپیک بدرخشید؟

نوشاد عالمیان: در مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا پس از 52 سال طلسم کسب مدال را شکستم و در مسابقات المپیک نیز نفرات برتر بیشتر از آسیا هستند. می توانم نتیجه ای مناسب در توکیو کسب کنم چرا که پس از افتی که داشتم، در دو سال اخیر، رشد بسیار خوبی داشته ام و به فرم خوبی بازی و اعتماد به نفس ایده آل رسیده ام. امیدوارم در راه کسب سهمیه مسئله ای ایجاد نگردد تا بتوانم بار دیگر مسافر المپیک شوم.

خبرنگاران: نظرت در مورد رقابت های لیگ فرانسه چیست؟ در تیم توقینه فویا به تجربیات ارزنده ای دست پیدا کردید؟

نوشاد عالمیان: سطح مسابقات لیگ فرانسه بسیار بالا بود. از لحاظ کیفی رشد بسیار خوبی داشتم. تصمیم درستی گرفتم که در لیگ فرانسه حضور پیدا کردم. نتایج قابل قبولی کسب کردم و تجربیات مفیدی نصیبم شد که قطعاً از آنها در راه کسب سهمیه المپیک و درخشش در این رقابت ها استفاده خواهم کرد.

خبرنگاران: برای دریافت مطالبات اقتصادی تان از تیم فرانسوی به مسئله ای در این کشور برنخوردید؟

نوشاد عالمیان: خود باشگاه حسابی در یکی از بانک های فرانسه برای ما باز کرد و طبق توافقی که نموده بودیم در موعدهای مقرر مطالبات من به حسابم واریز شد. تمامی پرداختی ها به صورت یورو بود و مسئله ای برای دریافت پولم ایجاد نشد.

خبرنگاران: در عید نوروز 99 چه آرزویی برای مردم کردید و اولین عیدی را به چه کسی داده و از چه کسی دریافت کردید؟

نوشاد عالمیان: آرزو کردم که مردم ایران همواره سالم و سلامت باشند. امیدوارم از شَرِّ ویروس کرونا جان سالم به در ببریم تا آرامش نسبی به جامعه بازگردد. اولین عیدی را به همسرم دادم و از پدر و مادرم نیز نخستین عیدی ام را دریافت کردم.

انتهای پیغام/4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 102

به "نگرفتن سهمیه المپیک به خاطر کرونا بی عدالتی است، امیدوارم مسافر توکیو شوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرفتن سهمیه المپیک به خاطر کرونا بی عدالتی است، امیدوارم مسافر توکیو شوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید