هند از ایران نفت می خرد؟

به گزارش مجله جغتای، خبرنگاران : یک منبع مطلع اعلام نموده است که شرکت ایندین اویل هم انتظار دارد خرید محموله های تک را کاهش دهد و می تواند در سال اقتصادی جاری به راحتی حدود دو میلیون تن (14.6 میلیون بشکه) نفت ایران را فرآوری کند؛ شرکت ایندین اویل میخواهد 56 درصد از وارداتش در سال اقتصادی جاری را به وسیله قراردادهای بلندمدت انجام دهد.

هند از ایران نفت می خرد؟

به گزارش به نقل از خبرآنلاین، رویترز گفت، به نظر می رسد که با ادامه فرایند مذاکرات هسته ای ایران پالایشگاه های هند بار دیگر به یکی از اصلی ترین خریداران نفت ایران تبدیل خواهند شد.

هند در سال 2019 پس از خروج یکجانبه دولت ترامپ از برجام و بازگشت تحریم های واشنگتن علیه تهران واردات نفت خود از ایران را متوقف کرد. اما اکنون دولت جو بایدن و ایران سرگرم مذاکرات غیرمستقیم برای احیای هستند که می تواند به برطرف تحریمهای نفتی منتهی گردد.

براوردها حاکی از آن است که ایران صادرات نفت خود را در سه ماهه چهارم سال 2021 پس از این که تحریمها برطرف شدند، به 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

در سال مالی که از آوریل سال 2018 شروع شده بود هند که سابق بر این بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین بوده است حداکثر 480 هزار بشکه در روز نفت از ایران خریداری کرد. چندین پالایشگاه هندی که تجهیزات آنها مناسب فرآوری نفت ایران است، متعهد شده اند بمحض برطرف تحریمها، خرید نفت ایران را ازسربگیرند.

به گفته سخنگوی بهارات پترولیوم این شرکت دولتی که میخواهد 45 درصد از خرید نفت را در بازار محموله های تکی انجام دهد، در صورت برطرف تحریمها، نفت ایران را خریداری خواهد نمود.

نفت ایران مناسب پالایشگاه کوچی شرکت بهارات پترولیوم است و دو تا دو و نیم دلار در هر بشکه ارزانتر از گریدهای مشابه است و نزدیکی جغرافیایی به ایران به معنای آن است که هزینه های حمل محموله های نفتی کمتر خواهد بود.

به گفته شرکت هندوستان پترولیوم نیز اگر ایران مناسب باشد، این شرکت آن را خریداری خواهد نمود. ام کی سورانا، رییس هیات مدیره هندوستان پترولیوم گفت: این شرکت با توجه به شرایط مالی فنی و زمان برطرف تحریمها و وضع انجام مبادلات تجاری، خرید نفت ایران را آنالیز خواهد نمود.

یک منبع مطلع اعلام نموده است که شرکت ایندین اویل هم انتظار دارد خرید محموله های تک را کاهش دهد و می تواند در سال مالی جاری به راحتی حدود دو میلیون تن (14.6 میلیون بشکه) نفت ایران را فرآوری کند؛ شرکت ایندین اویل میخواهد 56 درصد از وارداتش در سال مالی جاری را به وسیله قراردادهای بلندمدت انجام دهد. پالایشگاه های هندی برای خرید نفت ارزانتر، خرید محموله های تک را در مقایسه با حجم قراردادی افزایش داده اند.

منابع واردات نفت هند پس از توقف واردات نفت ایران بسیار متنوع شد و این کشور خرید نفت آمریکا را افزایش داد. یک مقام شرکت پالایش و پتروشیمی مانگالور اظهار کرد شرکتش خرید محموله های تک را کاهش داده و نفت ایران را خریداری خواهد نمود.

ازسرگیری خرید نفت ایران به هند یاری خواهد نمود عرضه کمتر عراق و کویت که تحت توافق محدودیت عرضه اوپک پلاس به منظور تقویت قیمتها، تولیدشان را کاهش داده اند را جبران کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 858

به "هند از ایران نفت می خرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند از ایران نفت می خرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید