وزیر سعودی: عربستان برای کسری بودجه باید 58 میلیارد دلار وام بگیرد

به گزارش مجله جغتای، عربستان سعودی سال جاری باید تا 58 میلیارد دلار قرض کند تا کسری بودجه ناشی از سقوط قیمت نفت جبران گردد.

وزیر سعودی: عربستان برای کسری بودجه باید 58 میلیارد دلار وام بگیرد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از محمد الجدعان وزیر اقتصادی سعودی، گزارش داد عربستان سعودی امسال باید تا 58 میلیارد قرض کند تا کسری بودجه ناشی از سقوط قیمت نفت را جبران کند.

الجدعان در مقابل رسانه ها گفت: پادشاهی عربستان امسال علاوه بر 31.87 میلیارد دلار (معادل 120 میلیارد ریال عربستان) اوراق قرضه چاپ شده خود، باید 26.57 میلیارد دلار (معادل 100 میلیارد ریال عربستان) دیگر اوراق قرضه چاپ کند.

آرامکوی سعودی هم به نوبه خود قرار است 10 میلیارد دلار برای بخشی از تجارت خود در زمینه خط لوله، اوراق قرضه بفروشد.

الجدعان گفت: عربستان در تاریخ خود با بحران های مشابهی روبرو شده است، که حتی از این بحران بدتر هم بوده اند، و توانسته از آن ها عبور کند. این مورد هم مستثنی نیست.

بیشتر کارشناسان این بحران را بی سابقه می دانند. ترکیب کاهش 30 درصدی تقاضا با وجود عرضه مازاد در بازار های جهانی باعث شده است که بیشتر اقتصاد های نفت محور با مسائل سختی روبرو شوند و حتی عربستان سعودی که کمترین هزینه را در فراوری نفت متحمل می گردد از این قاعده مستثنی نیست.

طبق پیش بینی بانک سرمایه گذاری مصر، کسری بودجه عربستان سعودی در امسال به 15 درصد فراوری ناخالص داخلی خواهد رسید که برای اقتصاد این کشور کشنده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 212

به "وزیر سعودی: عربستان برای کسری بودجه باید 58 میلیارد دلار وام بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر سعودی: عربستان برای کسری بودجه باید 58 میلیارد دلار وام بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید