پارک ترافیک یکی از جاذبه های تفریحی تهران به شمار می رود

به گزارش مجله جغتای، جاذبه ها/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، پارک ترافیک یکی از جاذبه های تفریحی تهران به شمار می رود.

پارک ترافیک یکی از جاذبه های تفریحی تهران به شمار می رود

پارک ترافیک تهران که در محله پونک تهران واقع شده، مینیاتوری از تسهیلات و تجهیزات پارکهای آموزش ترافیک و ایمنی در سطح دنیا است. این پارک بصورت رایگان در اختیار مدارس مقطع ابتدایی با هدف آموزش رفتار ترافیک برای بچه ها و نوجوانان طراحی و مورد بهره برداری نهاده شد. پارک آموزش ترافیک تهران به وسیله سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران و از محل بودجه این سازمان در زمینی به مساحت 3.5 هکتار در شمال غربی میدان پونک تهران و با تاسیساتی شامل معابر، آمفی تئاتر، توقفگاه، جایگاه انرژی، بوفه و ساختمان اداری و آموزشی اجرا شده که یکی از بزرگترین و مجهزترین پارکهای آموزش ترافیک در ایران است.

پارک ترافیک تهران با هدف آموزش حضوری مستقیم و با درآمیختن آموزش نظری و عملی، در چهار محور عابر پیاده، دوچرخه، خودرو و علائم تشکیل شد. کودک در شرایط واقعی آموزش مدام در معرض تهدید است. پارک ترافیک که در اصل تجسم واقعیت بوده، در کنار آموزش، بر بعد تفریح و تفریح نیز تمرکز کرد. به عبارتی، اگر با دانش آموز در خارج از چهارچوب مدرسه به صورت آموزش کلاسیک مدرسه اش رفتار گردد، از یادگیری کناره میگیرد. از این نظر آموزش در این پارک سعی شده دانش آموز احساس ناخوشایند مخاطب واقع شدن را نداشته و در محیط احساس آزادی و نشاط کند. در این پارک فعالیتهای متنوعی جهت آموزش بچه ها انجام می گردد.

گام اول: ایست

بچه ها از روی پل هوایی و زیر گذر رد می شوند و یاد می گیرند پشت چراغ قرمز توقف نمایند. در این قسمت از آموزش رنگ، حرف اول و آخر را می زند. همه مفاهیم اولیه ترافیکی با زبان موزیک و ترانه به بچه ها آموزش داده می گردد و آنها مختارند هر چند بار که دوست داشتند از خیابان ها عبور نمایند.

گام دوم: حرکت

این مرحله یک مدل از خیابانهای پرتردد شهر هست. بچه ها قبل از اینکه در مدرسه آموزش ترافیک ببینند اینجا یاد می گیرند که بجای پریدن یکباره وسط خیابان و رد شدن از روی گاردریل ها، تا خط کشی عابر پیاده راه بروند و حتما به چراغ هدایت و رانندگی احترام بگذارند. کلاس دومی ها و سومی ها اجازه دارند با مربی سوار ماشین های شارژی شوند و خیابان های بدون پیچ شهرک ترافیکی را طی نمایند.در این پارک، ترافیک برای بچه ها مسئله تاریک و ناراحت نماینده ای نیست بلکه کودک می آموزد در فضای ترافیک چطور ایمن باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1405

به "پارک ترافیک یکی از جاذبه های تفریحی تهران به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ترافیک یکی از جاذبه های تفریحی تهران به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید