پلیس به دنبال کلاهبردار میلیونی

به گزارش مجله جغتای، خبرنگاران: پلیس آگاهی تهران عظیم تصاویر فرد کلاهبرداری را که بهانه اجاره دادن واحد مسکونی اقدام به کلاهبرداری میلیونی نموده بود، منتشر کرد و از شهروندان تهرانی خواست تا هرگونه اطلاعات خود را با پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران عظیم درمیان بگذارند.

پلیس به دنبال کلاهبردار میلیونی

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرنگاران، در خرداد ماه امسال، دبیر بازنشسته ای با مراجعه به کلانتری 103 گاندی به مأموران گفت که فردی به نام آقای مهدوی، به بهانه اجاره یک واحد آپارتمان مسکونی با شرایط مناسب اقدام به کلاهبرداری از وی نموده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سوم و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 3 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران عظیم نهاده شد.

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: به وسیله آگهی های روزنامه ... آگهی اجاره یک واحد آپارتمان مسکونی در محدوده سیدخندان را با شرایط رهن کامل پیدا کردم؛ با شماره تماس درج شده در داخل آگهی تماس گرفته و فردی به نام آقای مهدوی از من دعوت کرد تا به دفتر (بنگاه) محل کار ایشان واقع در منطقه قلهک مراجعه نمایم؛ فردای آنروز به بنگاه آقای مهدوی مراجعه و بهمراه ایشان و برای بازدید از خانه، به یک مجتمع مسکونی در محدوده سیدخندان مراجعه کردیم.

وی ادامه داد: زمانیکه به درب واحد آپارتمان مراجعه کردیم، آقا و خانم جوانی جوانی در منزل حضور داشتند؛ ظاهر اسباب و اثاثیه نشان می داد که آنها قصد اسباب کشی دارند و آقای مهدوی مدعی شد که در صورت پرداخت پول به مستأجر قبلی، آنها به زودی اسباب کشی خواهند کرد.

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برای تنظیم قرارداد به بنگاه آقای مهدوی مراجعه و با توجه به اینکه ایشان عنوان نموده بودند که آپارتمان متعلق به خود ایشان می باشد. لذا مبلغ 20 میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت و در قالب یک فقره چک بانکی به آقای مهدوی پرداخت کردم و مقرر شد تا در چند روز دیگر و پس از اسباب کشی مستأجر قبلی، در زمان تحویل دریافت کلید منزل مابقی پول قرار داد را به صورت کامل پرداخت نماییم.

مالباخته در مورد نحوه اطلاع از موضوع کلاهبرداری به کارآگاهان گفت: چند روزی از زمان تنظیم قرارداد گذشت اما هیچ خبری از آقای مهدوی نشد؛ با شماره تلفن همراه و تلفن بنگاه تماس گرفتم اما گوشی آقای مهدوی خاموش شده بود و کسی نیز در بنگاه جوابگوی تماس های تلفنی نبود؛ به همین علت به بنگاه مراجعه و در کمال تعجب متوجه شدم که بنگاه تعطیل است !! به درب آپارتمان مراجعه و آنزمان متوجه شدم که مالک آپارتمان شخص دیگری است و آقای مهدوی خانه را برای مدتی کوتاه و با شرایط اجاره ماهیانه بالا اجاره نموده؛ به وسیله صاحبخانه و مستأجر متوجه شدم که همزمان با بنده چند نفر دیگر نیز به عنوان مستأجر به آپارتمان مراجعه نموده اند اما صاحبخانه واقعی، آپارتمان را به فرد دیگری اجاره داده؛ بلافاصله به بانک مراجعه و متوجه شدم که چک 20 میلیون تومانی نیز در همان تاریخ مقرر نقد شده است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران عظیم، با انتشار این خبر گفت: با توجه به متواری بودن متهم و شناسایی تصویر متهم در زمان مراجعه به شعبات بانکی جهت وصول چک های متعلق به مالباختگان پرونده، دستور انتشار تصویر این شخص از سوی مقام محترم قضایی صادر شده؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که پیروز به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در مورد مخفیگاه و یا محل های تردد وی دارند درخواست می گردد تا هرگونه اطلاعات خود در این خصوص را به وسیله شماره تماس 21865610 در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران عظیم قرار دهند.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 198

به "پلیس به دنبال کلاهبردار میلیونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس به دنبال کلاهبردار میلیونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید