چین خواهان احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه شد

به گزارش مجله جغتای، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین امروز آدینه در واکنش به حمله هوایی آمریکا به سوریه گفت: طرفین را به احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه فرا می خوانیم.

چین خواهان احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وزارت خارجه چین در این خصوص ادامه داد: باید از هرگونه عاملی که می تواند موجب پیچیده تر شدن اوضاع سوریه گردد، پرهیز کرد.

این در حالیست که فرمانده تروریست های آمریکایی مستقر در منطقه (سنتکام) در صفحه توئیتر خود نوشت که به دستور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیروهای ارتش این کشور شامگاه پنج شنبه حملات هوایی را علیه زیر ساخت هایی در شرق سوریه انجام دادند.

در واکنش به این جنایت، مقامات روسیه امروز آدینه حمله هوایی روز گذشته آمریکا به سوریه را محکوم کردند.

ولادیمیر جباروف معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین الملل این اقدام آمریکا را غیرقانونی توصیف کرد و گفت: این کاملاً غیرقانونی است؛ چرا که صحبت از حمله به کشوری مستقل در میان است. سوریه از هر لحاظی حق دارد آنالیز این حادثه در شورای امنیت سازمان ملل را درخواست کند زیرا این رویداد خطرناک بوده و می تواند به تشدید شرایط در منطقه منجر گردد. امکان دارد سوریه با مراجعه به شورای امنیت خواهان آنالیز موضوع در نشستی فوق العاده گردد و برای انجام این کار از حق کامل برخوردار است.

یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه روسیه اعلام نمود: روسیه حمله هوایی واشنگتن به شرق سوریه را محکوم می نماید و آن را غیرقابل قبول و نقض قوانین بین المللی می داند.

از سوی دیگر، گروه دوستی پارلمانی روسیه و سوریه نیز این حادثه را محکوم کرد.

خبرنگار رویترز پیشتر به نقل از یک مقام ناشناس در کاخ سفید اعلام نمود که حمله هوایی آمریکا در شامگاه پنج شنبه حمله به یک مقر متعلق به نیروهای هم پیمان با ایران در خاک سوریه بود.

چندین رسانه دیگر نیز به نقل از مقامات ناشناس در دولت ایالات متحده مدعی شدند که حمله هوایی علیه مواضع نیروهای نظامی هم پیمان ایران در سوریه با تأیید و موافقت جو بایدن رئیس جمهور این کشور انجام شده و ادعا می گردد که هدف آن تلافی حمله های راکتی به پایگاه های ایالات متحده در عراق است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز در بیانیه ای مدعی شد حمله های هوایی که چندین تأسیسات را در یک پاسگاه کنترل مرزی مجاور مرز عراق منهدم کردند، به تلافی حمله راکتی به مواضع آمریکا در عراق انجام شده است.

این حمله های هوایی علیه خاک سوریه نخستین اقدام نظامی دولت جدید آمریکا است؛ دولتی که در هفته اول شروع به کار خود همیشه مدعی تمرکز بر چالش های برخاسته از جانب رقیب خود در شرق دور، یا همان کشور چین بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 707

به "چین خواهان احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید