گاردین: تحریم ها علیه چین، ایران و اروپا باعث ایجاد تفرقه شد

به گزارش مجله جغتای، فارس نوشت: یک روزنامه انگلیس در گزارشی با اشاره به نحوه مدیریت شیوع ویروس کرونا در آمریکا نوشت که دولت ترامپ برای بسیاری از کشورهای اروپایی یه یک تهدید تبدیل شده و این موضوع به دلیل اقدامات خصمانه و بی پروای دولت وی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا بوده است.

گاردین: تحریم ها علیه چین، ایران و اروپا باعث ایجاد تفرقه شد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

واکنش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به همه گیری ویروس کرونا که وی آن را یک فریب توصیف نموده بود به شدت در داخل این کشور مورد انتقاد قرار گرفته است. مردم این کشور معتقدند که این واکنش ناکافی بوده و بعضی نیز از آن به عنوان بی مسئولیتی یاد نموده اند.

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، به لطف اقدامات ترامپ، فاجعه موازی دیگری در سرتاسر دنیا در حال پدیدار شدن است و آن، ویران شدن اعتبار آمریکا به عنوان یک رهبر و شریک امن، قابل اعتماد و شایسته بین المللی است.

استفان والت استاد روابط عمومی در دانشگاه هاروارد انگلیس در یادداشتی نوشت: واکنش خود محور، بی نظم و نامتناسب دولت ترامپ به ویروس کووید-19 به بهای تریلیون ها دلار و مرگ اجتناب ناپدیر هزاران آمریکایی تمام خواهد شد.

وی در ادامه اضافه نمود: این تنها آسیبی نخواهد بود که آمریکا از آن رنج خواهد برد. ورای شعار دوباره آمریکا را عظیم کنیم (شعار انتخاباتی ترامپ) این شکست سیاسی، اعتبار آمریکا به عنوان کشوری که می داند چگونه کارها را به طور موثر به پیش ببرد، تضعیف خواهد نمود.

این استاد دانشگاه انگلیس هشدار داد که این تغییر نامطلوب می تواند دائمی باشد.

ترامپ از سال 2017 و از زمانی که قدرت را در کاخ سفید در دست گرفت، به دوستان آمریکا توهین نموده، ائتلاف های چندجانبه را تضعیف نموده و مقابله را به جای همکاری انتخاب نموده است.

تحریم ها، محدویت ها و بایکوت ها علیه چین، ایران و اروپا در عرصه دنیای باعث ایجاد تفرقه شد.

اما روش مدیریت ناسازگار و غیرصادقانه ترامپ در مقابل همه گیری کرونا، وجود فاصله بسیار زیاد را ثابت کرد.

رفتار نامنظم که در گذشته تحمل می شده در حال حاضر به عنوان اقدامی کامل خطرناک تلقی می گردد. هم اکنون در بسیاری از کشورهای اروپایی این درک بوجود آمده که ترامپ قابل اعتماد نیست و وی به عنوان یک تهدید تلقی میگردد و این درک نه فقط به دلیل شکست دولت ترامپ در رهبری بوده بلکه آشکارا به دلیل اقدامات خصمانه و بی پروای وی بوده است.

واکنش خشمگین آلمان به ناپدید شدن 200 هزار ماسک در تایلند یکی از این موارد است. قرار بود این ماسک ها از تایلند به برلین منتقل شوند اما سر از آمریکا در آوردند.

هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که ترامپ انجام این دزدی را تایید نموده باشد اما مردم اعتقاد دارند که اینگونه اقدامات از وی بر می آید.

آندریاس جیزل از سیاستمداران آلمانی در این باره گفته است: ما این اقدام را یک دزدی دریایی مدرن در نظر می گیریم. این رفتاری نیست که در چارچوب همکاری فراآتلانتیک باشد. حتی در زمان بحران دنیای ما نباید به تاکتیک های غرب وحشی پناه ببریم.

اروپا پیش از این نیز از بعضی گزارش ها در این باره که ترامپ کوشش دارد تا حق انحصاری واکسن ویروس کرونا که در آلمان در حال توسعه است را بدست بیاورد، خشمگین شده بود. یکی دیگر از اقدامات خودمحورانه دولت ترامپ که سرتاسر اروپا را عصبانی کرد، اقدام یکجانبه دولت وی برای ممنوعیت سفر از اروپا به آمریکا بود که بدون هیچگونه رایزنی با اروپایی ها یا حتی توجیه علمی صورت گرفت.

ویرانی شهرت آمریکا تنها به اروپا محدود نمی گردد. کشورهای گروه 7 در نشست اخیر خود نتوانستند بیانیه مشترکی را صادر نمایند و دلیل آن اصرار دولت ترامپ بر این موضوع بود که ویروس کرونا را ویروس ووهان نامگذاری نمایند تا بدین ترتیب تمامی تقصیرها بر عهده چین بگذارند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 154

به "گاردین: تحریم ها علیه چین، ایران و اروپا باعث ایجاد تفرقه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاردین: تحریم ها علیه چین، ایران و اروپا باعث ایجاد تفرقه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید