کرونا و بلاروس از محورهای مهم ملاقات مرکل و ماکرون در فرانسه

به گزارش مجله جغتای، صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه در محل اقامت تعطیلات تابستانی ماکرون با هم ملاقات و درباره موضوعات مهم منطقه ای از جمله بحران کرونا، بلاروس و مناقشات روزافزون با ترکیه مصاحبه کردند.

کرونا و بلاروس از محورهای مهم ملاقات مرکل و ماکرون در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تاگس شاو آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روزگذشته در محل اقامت تعطیلات تابستانی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با وی درباره مسائل مختلفی از جمله ویروس کرونا، آشوب ها و اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس و تنش های روزافزون با ترکیه ملاقات و مصاحبه کرد.

مهار کرونا از جمله موضوعات مهم در مذاکرات این دو مقام اروپایی بود. مرکل و ماکرون درباره هماهنگی تنگاتنگ بین کشورهای اروپایی برای مبارزه با این مسئله با هم توافق کردند. آن ها بر این باورند که تنها با قواعد مشترک اروپایی می توان به صورت پیروز با این ویروس مبارزه کرد.

مرکل در ملاقات با ماکرون گفت: ما می خواهیم در هر صورت از بسته شدن مجدد مرزها جلوگیری کنیم. ما توافق نموده ایم که همکاری های تنگاتنگ تری در این راستا داشته باشیم.

این دو مقام اروپایی در این ملاقات همچنین تاکید نمودند که می خواهند در فراوری واکسن کرونا و داروهای ضد این بیماری همه گیر همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

یکی دیگر از موضوعاتی که مرکل و ماکرون در ملاقات روز گذشته خود به آن پرداختند مناقشات اخیر بین یونان و ترکیه بر سر منابع گازی دریای مدیترانه بود. مرکل از سران این دو کشور خواست که راه حلی را بر سر میز مذاکره بیابند.

وی شرایط در شرق دریای مدیترانه را بسیار حساس دانسته و گفت: ما در این منطقه به پایداری و نه تنش احتیاج داریم.

آلمان و فرانسه در این باره اتفاق نظر دارند که حمله به استقلال و حاکمیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا قابل قبول نیست. این دو مقام اروپایی بر لزوم حل این بحران به وسیله مصاحبه و نه تشدید تنش ها تاکید نمودند.

ماکرون هم بر لزوم حمایت از استقلال اتحادیه اروپا و همبستگی با یونان و قبرس در مناقشات با ترکیه تاکید نمود.

مقامات فرانسه و آلمان در این ملاقات همچنین به تحولات اخیر در بلاروس پرداختند ورئیس جمهور فرانسه گفت که اتحادیه اروپا همچنان همبستگی خود با معترضان در این کشور را اعلام می نماید. ماکرون تاکید نمود که باید مذاکراتی بین نهادهای دولتی، اپوزیسیون و جامعه مدنی در این کشور شکل گیرد. وی بر لزوم مشارکت روسیه در این مذاکرات هم تاکید نمود.

این دو مقام غربی همچنین بر لزوم یاری و حمایت از فرایند درمان آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین تاکید نمودند و خواهان شفاف سازی درباره این مسئله شدند.

آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین به دلیل شرایط بحرانی شدید جسمی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان در حالت اغما به سر می برد. گفته می گردد که شرایط ناوالنی به دلیل مسمومیت احتمالی بحرانی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 349

به "کرونا و بلاروس از محورهای مهم ملاقات مرکل و ماکرون در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا و بلاروس از محورهای مهم ملاقات مرکل و ماکرون در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید