کمبود پوشک بچه چقدر جدی است؟ ، تولید ماسک، عامل کمبود پوشک است؟

به گزارش مجله جغتای، به گزارش خبرنگاران، برخی از مخاطبان و مشاهدات میدانی از گرانی و کمبود پوشک بچه در بازار و داروخانه ها خبر داده اند. خبری که نیما بصیری، عضو هیات مدیره انجمن سلولزی هم آن را تایید می کند.

کمبود پوشک بچه چقدر جدی است؟ ، تولید ماسک، عامل کمبود پوشک است؟

او به دو عاملی اشاره می کند که باعث کمبود تولید پوشک بچه شده است، عامل اول تشدید تحریم هاست که سبب شده بخشی از مواد اولیه پوشک مانند خمیر به سختی و با وقفه وارد کشور گردد.

عامل دوم به مساله اولویت تولید باز می گردد. به گفته بصیری یکی از مواد اولیه پوشک بچه همان لایه هایی است که در ماسک ها استفاده می گردد. مسلم است در شرایط کرونا تولید ماسک نسبت به تولید پوشک بچه در اولویت قرار گرفته است. بنابراین ظرفیت تولید پوشک کاهش یافته است.

این کاهش تولید، حالا خود را به دو شکل در بازار نشان داده است، یکی ناموجود بودن این کالا و دیگری گرانی آن. برخی از داروخانه ها و سایت های خرید آنلاین برخی از مدل ها و سایزهای پوشک بچه را ندارد و در مواردی قیمت برخی از انواع پوشک به نیم میلیون تومان هم رسیده است.

یعنی در برخی از برندها قیمت چهار بسته پوشک (شامل چهار بسته سایز سه) حدود 530 هزار تومان آب می خورد.

براساس آخرین مشاهدات میدانی قیمت پوشک بچه همانند خمیردندان به بیش از نیم میلیون تومان رسیده است

تاثیر قیمت دلار بر پوشک بچه!

به گفته بصیری، دلیل گرانی پوشک هم وابستگی آن به واردات و گرانی دلار است. او درباره افزایش قیمت پوشک بچه شرح داد: افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت پوشک بچه دارد. البته برخی اجناس هستند که به دلیل قاچاق بودن این کالا قیمت های گزافی به خود گرفته اند.

اینکه گفته می گردد قیمت پوشک بچه به 500 هزار تومان رسیده است، این موضوع به برخی از برندهای خاص مربوط می گردد و اگرنه پوشک با برندهای خوبی هم در بازار وجود دارد که به بازار عرضه می گردد.

بصیری همچنین عامل دیگر افزایش قیمت پوشک بچه را دلالی مطرح کرد و گفت: برای رسیدن مواد اولیه پوشک بچه این بار چند دست می چرخد تا در نهایت به دست تولیدکنندگان اصلی برسد. همین موضوع در افزایش قیمت ها بی تاثیر نیست.

طبق بررسی ها، پوشک بچه در داروخانه ها و برخی سایت های فروش کالا ناموجود شدمنبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 489

به "کمبود پوشک بچه چقدر جدی است؟ ، تولید ماسک، عامل کمبود پوشک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود پوشک بچه چقدر جدی است؟ ، تولید ماسک، عامل کمبود پوشک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید