400 میلیارد ریال به راه های خراسان جنوبی اختصاص یافت

به گزارش مجله جغتای، به گزارش خبرنگاران، استاندار خراسان جنوبی در ملاقات با اعضا جامعه تورگردانان ایران اظهار کرد: خراسان جنوبی در کنار همه پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی که در حوزه گردشگری دارد، دارای مردمانی فرهیخته و مهمان نواز بوده که آماده استقبال از گردشگران داخلی و خارجی هستند.

400 میلیارد ریال به راه های خراسان جنوبی اختصاص یافت

وی به سبقه 900 ساله سنت وقف در استان اشاره نمود و گفت: این موضوع نشان از فرهنگ بالای مردم این استان در یاری به هم نوع و پیشینه تاریخی این استان دارد.

استاندار خراسان جنوبی، کویر بکر و دست نخورده را یکی از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد استان مطرح کرد و گفت: کویر استان یکی از ظرفیت های بزرگی است که می تواند برای گردشگران خارجی به خصوص گردشگران اروپایی جذابیت زیادی داشته باشد.

خدمتگزار همچنین به بافت تاریخی روستای فورگ اشاره نمود و گفت: چشمه آب علی در شهرستان طبس یکی از چشمه هایی است که در تمام فصول سال آب سرد و گرم در کنار هم جریان دارد که این خود یک جدابیت منحصر بفرد برای استان است.

وی ادامه داد: در کنار همه جذابیت های تاریخی و گردشگری بانوان روستایی خراسان جنوبی هنرمندانه و متعهدانه صنایع دستی فراوری می نمایند که در دنیا بی نظیر است.

اعلام آمادگی برای فراهم کردن امکانات مورد احتیاج گردشگران

استاندار خراسان جنوبی، امنیت را یکی از خواسته های مهم گردشگران مطرح کرد و اضافه نمود: علی رغم 460 کیلومتر مرز مشترک استان با کشور افغانستان در حال حاضر خراسان جنوبی یکی از امن ترین استان های کشور است که این خود نیز می تواند سبب جذب گردشگر به استان باشد.

خدمتگزار بیان داشت: مسئولان استان آمادگی دارند تا هر گونه امکانات و تسهیلاتی که گردشگران داخلی و خارجی در استان احتیاج دارند را فراهم نموده و آماده هر گونه همکاری برای سفر گردشگران به خراسان جنوبی هستیم تا ضمن استفاده از جذابیت ها و موهبت های الهی در این استان با جذابیت های گردشگری خراسان جنوبی آشنا شوند.

وی، ایجاد تعامل سازنده با دنیا را یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید برشمرد و اضافه نمود: با کوشش دولت در حوزه سیاست خارجی این شعار محقق شده و در حال حاضر در بهترین شرایط در دنیا قرار داریم و بسیاری از کشورها علاقمند به حضور در استان هستند.

استاندار خراسان جنوبی در ارتباط با مشکل کمبود پروازها در استان نیز گفت: چنانچه جامعه تورگردانان برنامه زمانبندی مشخصی برای ورود گردشگر داشته باشند این امکان وجود دارد تا با رایزنی با شرکت های هواپیمایی ساعت پروازها طبق این برنامه زمانبندی گردد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری با جامعه تورگردانان ایران

خدمتگزار، دوبانده سازی محورهای مواصلاتی استان را یکی از مطالبات جدی استان مطرح کرد و گفت: این موضوع به صورت جدی از سوی مدیریت عالی استان در حال پیگیری بوده و به همین دلیل در هفته جاری با تصویب هیئت وزیران 400 میلیارد ریال به راه های استان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: علاوه بر این در سفر هیئت دولت به خراسان جنوبی 100 میلیارد تومان برای دوبانده سازی محورهای مواصلاتی استان اختصاص یافته است.

لازم به ذکر است در این جلسه مصوب شد که تفاهم نامه همکاری بین استان با جامعه تورگردانان ایران منعقد گردد تا موضوع مشخص مسیرهای جدید در حوزه گردشگری، جذب گردشگر و تامین خواسته های آن ها از سوی جامعه تورگردانان دنبال گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 47

به "400 میلیارد ریال به راه های خراسان جنوبی اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "400 میلیارد ریال به راه های خراسان جنوبی اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید