افزایش 355 درصدی درآمد زوم

به گزارش مجله جغتای، سود سه ماهه دوم این شرکت نیز به 186 میلیون دلار رسید؛ در نتیجه افزایش 458 درصدی مشتریان در مقایسه با سه ماهه دوم سال قبل (2019).

افزایش 355 درصدی درآمد زوم

درآمد شرکت ارتباطات تصویری زوم، سازنده و مالک اپلیکیشن پرطرفدار کنفرانس ویدئویی به همین نام، پس از بحران کرونا سر به فلک کشیده و سودش در سه ماهه دوم سال بیش از دو برابر شده است. درآمد شرکت ارتباطات تصویری زوم در سه ماهه دوم سال، 355 درصد افزایش داشت و به 663 و نیم میلیون دلار رسید که بسیار بالاتر از پیش بینی پانصد میلیون و پانصد هزار دلاری کارشناسان بود.

سود سه ماهه دوم این شرکت نیز به 186 میلیون دلار رسید؛ در نتیجه افزایش 458 درصدی مشتریان در مقایسه با سه ماهه دوم سال قبل (2019).

ارزش سهام زوم، دیروز (دوشنبه)، به بالاترین حد، 325 میلیون و صد هزار دلار رسید؛ پس از آن که این شرکت پیش بینی درآمد سالیانه اش را بیش از سی درصد افزایش داد و به رقمی بین دو میلیارد و 37 تا دو میلیارد 39 میلیون دلار رساند. پیش بینی قبلی بین یک میلیارد و 78 تا یک میلیارد و 80 میلیون دلار بود.

دلیل موفقیت زوم این بوده که خدماتش را رایگان نگه داشته، اما توانسته شرکت ها و نهاد های عظیم را به مشتریانش اضافه کند و از آن ها در ازای خدماتش هزینه دریافت کند. شرکت زوم می گوید تعداد مشتریان عظیمش، یعنی شرکت هایی که بیش از صد هزار دلار برایش درآمد داشته اند، در سه ماهه دوم سال جاری دوبرابر سال گذشته شده و به 988 شرکت رسیده است.

زوم و همچنین رقیبانش، سیسکو وبکس و مایکروسافت تیمز، از زمان آغاز محدودیت های کرونا در کشور های مختلف جهان در ابتدای سال (شمسی)، شاهد افزایش قابل ملاحظه استفاده از نرم افزار کنفرانس ویدئویی بودند. محبوبیت زوم باعث شده است که به زیرساخت آن فشار بیاید؛ هفته گذشته با افزایش کلاس های مجازی در آمریکا، در برخی مدرسه ها ارتباط زوم قطع و وصل شد.

لطمه دیگری که به اعتبار زوم وارد آمده این است که محبوبیت این اپلیکیشن، توجه هکر ها را جلب کرد تا کنترل جلسه های آنلاین را دست بگیرند و نقص های امنیتی زوم را برملا نمایند؛ از جمله اینکه زوم اطلاعات کاربران را به فیسبوک داده، ادعایش مبنی بر رمزگذاری از گیرنده تا فرستنده درست نبوده و میزبان های جلسه ها می توانند شرکت نمایندگان را ردگیری کننند.

زوم از نظر سیاسی هم زیر ذره بین قرار گرفته است، به دلیل رابطه اش با چین. زوم بیش از 700 کارمند در چین دارد، از جمله بیشتر اعضای تیم ساخت نرم افزار در این کشور هستند. این باعث شده زوم برای استفاده دولتی مناسب انگاشته نشود.

منبع: فرادید
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 395

به "افزایش 355 درصدی درآمد زوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 355 درصدی درآمد زوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید