این میوه به سلامت قلب زنان یاری می نماید

به گزارش مجله جغتای، خوردن موز در بانوان می تواند اندازه سدیم خون شما را کاهش داده و موجب تعدیل فشار خون گردد و در نهایت به سلامت قلب یاری کند.

این میوه به سلامت قلب زنان یاری می نماید

به گزارش بهداشت نیوز، یک مطالعه نو نشان می دهد مصرف بیشتر غذا های غنی از پتاسیم مانند موز، آووکادو و ماهی سالمون در بین زنان مسن می تواند از آن ها در برابر حملات قلبی و سکته محافظت کند.

پتاسیم یک ماده معدنی لازم است که فشار خون را به ویژه در افرادی که نمک زیادی مصرف می نمایند، کاهش می دهد و رژیم غذایی غنی از پتاسیم می تواند با بیماری های قلبی-عروقی مبارزه کند.

پروفسور لیفرت وگت، نویسنده اصلی این تحقیق از دانشگاه آمستردام در بیانیه ای می گوید: معین شده است که مصرف زیاد نمک با افزایش فشار خون و افزایش خطر حملات قلبی و سکته مغزی مرتبط است. توصیه های بهداشتی بر محدود کردن مصرف نمک متمرکز است، اما زمانی که رژیم غذایی ما شامل غذا های تولید شده باشد، رسیدن به این امر سخت می گردد. پتاسیم به بدن کمک می نماید تا سدیم بیشتری را به وسیله ادرار دفع کند. در تحقیق ما، رژیم غذایی غنی از پتاسیم در سلامتی زنان خود را نشان داده است.

متعادل کردن فشار خون با مصرف پتاسیم

یافته های این تحقیق مبتنی بر مطالعه ای است که روی حدود 25هزار زن و مرد بین 40 تا 70ساله در بریتانیا اجرا شده است و محققان برای دو دهه این تحقیق را پیگیری نموده اند.

طبق نتایج این تحقیق، با افزایش مصرف روزانه پتاسیم، فشار خون در زنانی که نمک زیادی مصرف می کردند، کاهش یافت. هر یک گرم افزایش روزانه پتاسیم در بین زنان با کاهش 2.4میلی متر جیوه در فشار خون سیستولیک همراه بود.

فشار خون سیستولیک همان عدد اول یا عدد بالا در مقدار گیری فشار خون است. این عدد نشان دهنده حداکثر فشاری است که خون به دیواره شریان ها (سرخرگ ها) هنگام ضربان قلب وارد می نماید. پتاسیم علاوه بر موز در میوه ها، سبزیجات، انواع مغزها، شیر، ماهی، گوشت گاو، مرغ، بوقلمون و نان هم وجود دارد. در این تحقیق ارتباطی بین پتاسیم و فشار خون در بین مردان پیدا نشد.

رژیم غذایی سالم به چیزی بیش از مصرف پتاسیم نیازمند است

پروفسور لیفرت شرح می دهد: یافته های ما نشان می دهد که یک رژیم غذایی سالم برای قلب فراتر از محدود کردن نمک به افزایش مقدار پتاسیم است. شرکت های مواد غذایی می توانند با تغییر نمک استاندارد مبتنی بر سدیم و جایگزینی با نمک پتاسیم در غذا های تولید شده کمک رسان سلامت شهروندان باشند. علاوه بر این همه ما باید غذا های تازه و تولید نشده را در اولویت قرار دهیم، زیرا هم سرشار از پتاسیم هستند و هم نمک کمی دارند..

سازمان جهانی بهداشت به بزرگ سالان توصیه می نماید که حداقل 3.5گرم پتاسیم در روز و کمتر از 5 گرم نمک مصرف نمایند. این نهاد مصرف مقدار زیادی از سبزیجات، میوه، انواع مغزها، لوبیا، محصولات لبنی و ماهی را توصیه می نماید. یک موز 113گرمی حدود 375میلی گرم پتاسیم، 141گرم ماهی سالمون پخته شده 780میلی گرم پتاسیم، یک سیب زمینی 136گرمی 500میلی گرم پتاسیم و نیم پیمانه شیر 375میلی گرم از این ماده مغذی را داراست.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1310

به "این میوه به سلامت قلب زنان یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این میوه به سلامت قلب زنان یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید