بایدن: همکاری بین آمریکا و افغانستان سرانجام نمی یابد

به گزارش مجله جغتای، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه مردم افغانستان در خصوص سرنوشت کشورشان تصمیم می گیرند، گفت که همکاری بین واشنگتن و کابل انتها پیدا نمی کند.

بایدن: همکاری بین آمریکا و افغانستان سرانجام نمی یابد

به گزارش خبرگزاری رویترز، بایدن به رغم برنامه خروج واشنگتن از افغانستان خاطرنشان کرد که همکاری بین دو کشور قطع نمی گردد و حفظ خواهد شد.

بعلاوه رییس جمهوری افغانستان گفت: آماده ورود به فاز جدیدی از همکاری با آمریکا هستیم.

اشرف غنی به تحویل سایت های نظامی از سوی واشنگتن به کابل اشاره نمود و ادامه داد که نیروهای افغانستانی کنترل سایت های نظامی در شمال کشور را در دست گرفتند.

غنی که به همراه امرالله صالح، معاون نخست رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان به آمریکا سفر نموده است، پیش از ملاقات با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با چارلز شومر و میچ مک کانل روسای احزاب دموکرات و جمهوری خواه این کشور ملاقات و تبادل نظر نموده بود.

دولت جو بایدن اصرار دارد هرچه زودتر به حضور 18 ساله نیروهای آمریکایی در افغانستان با توجه به توافقنامه صلح با طالبان انتها دهد اما شماری از جمهوریخواهان مخالف این طرح هستند و به وی در خصوص تبعات انجام این اقدام هشدار می دهند.

تصمیم بایدن مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی که با خروج نیروهای ناتو هم همراه خواهد بود، از ابتدای ماه مه (11 اردیبهشت) شروع شده و قرار است تا 11 سپتامبر مصادف با بیستمین سالگرد حمله به برج های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک، تکمیل گردد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 958

به "بایدن: همکاری بین آمریکا و افغانستان سرانجام نمی یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: همکاری بین آمریکا و افغانستان سرانجام نمی یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید