آمریکا محدودیت تردد دیپلماتهای ایران در نیویورک را کاهش می دهد

به گزارش مجله جغتای، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه NDTV، ایالات متحده آمریکا روز پنج شنبه با ادعای کوشش برای کاستن از تنش ها خاطرنشان کرد که محدودیت های سخت و بی رحمانه ای که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا علیه تردد دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در شهر نیویورک، مقر سازمان ملل متحد وضع نموده بود، کاهش می دهد.

آمریکا محدودیت تردد دیپلماتهای ایران در نیویورک را کاهش می دهد

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت که ایده برداشتن گام هایی در جهت برطرف موانع غیر لازم در راستا دیپلماسی چندجانبه با تغییر محدودیت ها بر عبور و مرور داخلی مطرح شده است.

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ در سال 2019 در راستای کارزار اعمال فشار حداکثری بر ایران دیپلمات های کشورمان را از تردد در سطح شهر نیویورک (خارج شدن از محدوده 40 کیلومتری مرکز شهر منهتن) منع می کرد.

علاوه بر برطرف این محدودیت ها، دولت جدید آمریکا ساعاتی پیش در نامه ای خطاب به شورای امنیت سازمان ملل دادخواست دونالد ترامپ مبنی بر احیای تحریم های این نهاد جهانی علیه ایران را پس گرفت.

افزون بر این، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز در نشستی با حضور همتایان خود از کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان با تکرار شرط نابجای واشنگتن برای بازگشت به برجام، از آمادگی دولت ایالات متحده برای تبادل نظر با ایران در مورد برجام اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 746

به "آمریکا محدودیت تردد دیپلماتهای ایران در نیویورک را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا محدودیت تردد دیپلماتهای ایران در نیویورک را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید