بیگانگی مردم با سه گانه، دلیل تغییر نام فدراسیون به ترای اتلون

به گزارش مجله جغتای، رییس فدراسیون ترای اتلون گفت: اگر دغدغه تغییر نام رشته را دارم به این دلیل است که می خواهم سیستمم به یک اعتبار جهانی متصل شود و این خواسته همه بود.

بیگانگی مردم با سه گانه، دلیل تغییر نام فدراسیون به ترای اتلون

مهدی گودرزی در گفتگو با خبرنگاران درباره علت اصرار فدراسیون به تغییر نام از سه گانه به ترای اتلون اظهار داشت: این رشته در ایران وجود نداشته و زمانی که کنندگی آن را گرفتند، به اسم کنندگی ترای اتلون بوده است. حالا چگونه شده دوستان دغدغه این را داشته اند که آن را به سه گانه تبدیل کنند، نمی دانم. اما سه گانه یک اسم عام است و حتما باید قبل از آن کلمه ورزش را بیاوریم تا نشان دهد در مورد یک رشته ورزشی می خواهیم صحبت کنیم.

او ادامه داد: از طرفی وقتی کلمه ورزش سه گانه را جستجو می کنید کل عقبه آن به ایران بر می شود در صورتی که داریم به مردم می گوییم رشته ای را انتخاب کنند که پشتوانه دنیای دارد و 174 کشور دنیا عضو آن هستند. بنابراین این مسئله برای ما مشکل ساز شده بود که هر زمان اسم سه گانه می آمد خیلی ها نمی دانستند که سه گانه یعنی چه و باید بلافاصله تعریف آن را هم ارائه می کردیم. برای ترویج و توسعه نباید از کلمات بازدارنده استفاده کنیم. تغییر نام خواسته اهالی این رشته بود و پارسال در مجمع تصویب تغییر نام را گرفتیم اما فرایند انتخاب لوگو زمان برد.

رییس فدراسیون ترای اتلون همچنین گفت: خیلی از اهالی ورزش هم اسم ترای اتلون را شنیده بودند اما نمی دانستند ما در ایران آن را به سه گانه تبدیل کرده ایم. مردم باید بدانند ترای اتلون چه رشته ای است و از کجا آمده و چه محبوبیتی در دنیا دارد و از این طریق می توانیم جذب به آن را بیشتر کنیم.

گودرزی در مورد انتقاد از اینکه چرا فدراسیون بجای رسیدن به مسائل مهمتر، دغدغه تغییر نام را دارد، شرح داد: هیچ فدراسیونی به اندازه ما از لحاظ توسعه همه جانبه دغدغه مند نبوده و کار نکرده است.

الان سید محمد حسینی ورزشکار ما به درجه ای رسیده که نامش همانند دیگر ورزشکاران مطرح ایران در سیستم وادا به ثبت رسیده و دیگر تحت کنترل وادا است. در بحث سرمربی درجه یک، الان چند فدراسیون دسترسی به چنین سرمربی را دارند که در المپیک ها تیمداری کرده باشد و ما اکنون از یک سرمربی خیلی خوب داریم استفاده می کنیم. ما ساختار را درست کردیم و بعد از گذشت حدود 12 سال توانستیم گزارش مکتوب حسابرسی داشته باشیم. اگر الان هم دغدغه تغییر نام داریم به این دلیل است که می خواهم سیستم من به اعتبار دنیای متصل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 394

به "بیگانگی مردم با سه گانه، دلیل تغییر نام فدراسیون به ترای اتلون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیگانگی مردم با سه گانه، دلیل تغییر نام فدراسیون به ترای اتلون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید