تداوم نشست های کتاب خوان در خوی

به گزارش مجله جغتای، هادی درستی، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خوی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: در کوشش هستیم با همکاری ماهنامه ندای قلم بتوانیم به صورت گسترده و مطلوب هر ماه یک بار و با حضور اهالی کتاب و فعالان و علاقمندان این حوزه برگزار کنیم.

تداوم نشست های کتاب خوان در خوی

وی ادامه داد: وجوه افتراق شعر، اندیشه و سلوک سعدی و حافظ عنوان نشست کتاب خوان هست که سه شنبه 22 مهر در کتابخانه 15 خرداد به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

درستی گفت: کتاب خوان عنوان نشست هایی است که به منظور به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می گردد و این جلسه در فضایی صمیمی کوشش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک بگذارد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی خوی گفت: ترجیح نهاد کتابخانه های عمومی در طرح کتاب خوان، رشد کتاب خوانی عمومی در جامعه است که منجر به رشد فرهنگ عمومی خواهد شد. در این نشست ها اولویت با کتاب هایی است که برای عموم مردم قابل درک باشد و طیف گسترده ای از مخاطبین را با مطالعه آشنا کند.

وی اضافه کرد: آشنایی عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ مطالعه، ایجاد احساس احتیاج به مطالعه و فرهنگ سازی این امر، احتیاجسنجی ذائقه مطالعاتی عموم مردم، بهبود نگرش عموم مردم و کیفیت سبک زندگی ایشان در اثر مطالعات هدفمند و کاربردی سیاست های اصلی طرح کتاب خوان است که اهداف ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمند سازی کتابداران به وسیله مطالعه، آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب را دنبال می نماید.

درستی درباره معنا و مفهوم کتاب خوان اضافه کرد: کلمه کتاب خوان در معنای نخست، اشاره به خواندن کتاب دارد و معنی دیگر آن، بهره مندی از خوان سفره گسترده کتاب و شرکت در این ضیافت آگاهی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 448

به "تداوم نشست های کتاب خوان در خوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم نشست های کتاب خوان در خوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید