تنش آبی در آذربایجان بالا گرفت ، بدقولی دولت و عدم تخصیص اعتبار 45 میلیارد تومانی

به گزارش مجله جغتای، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سال گذشته 45 میلیارد تومان از سوی هیات دولت برای پروژه های آبرسانی استان تخصیص یافت گفت: متاسفانه با وجود پیگیری های صورت گرفته این مبلغ تا به امروز در اختیار سازمان برنامه و بودجه استان قرار نگرفته است.

تنش آبی در آذربایجان بالا گرفت ، بدقولی دولت و عدم تخصیص اعتبار 45 میلیارد تومانی

به گزارش خبرنگار از ،جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش مقدار بارندگی ها در سال زراعی جاری گفت: به احتمال زیاد تابستان سال جاری با چالش کمبود آب و برق در استان روبرو خواهیم شد.

اواضافه کرد: ضروری است دستگاه های ذیربط پیش بینی ها و اقدامات لازم برای مدیریت و اصلاح الگوی مصرف جهت عبور از اوج مصرف در تابستان را داشته باشند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته 45 میلیارد تومان از سوی هیات دولت برای پروژه های آبرسانی استان تخصیص یافت، ادامه داد: این اعتبار برای اجرای خط انتقال آبرسانی از نهند به تبریز، پروژه حفر 30 حلقه چاه در نهند و هم افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ شماره 5 آبرسانی زرینه رود در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه با وجود پیگیری های اجرا شده این مبلغ تا به امروز در اختیار سازمان برنامه و بودجه استان جهت تخصیص به پروژه های مذکور قرار نگرفته است.

رحمتی گفت: نمی توان بیش از این منتظر بود و ضروری است برای تجهیز و اجرای پروژه حفر چاه ها از منابعی مانند حقوق دولتی معادن استفاده کرد.

اواضافه کرد: باید به صورت جدی پیگیر این موضوع بود و به شورای امنیت کشور هم منعکس گردد که از یک سال پیش از وقوع بحران پیگیر اعتبارات مورد احتیاج بوده ایم.

او از تمام شهروندان استان خواست در مدیریت مصرف آب و برق با دستگاه های مسئول همکاری نموده و شرکت های آب و فاضلاب، آب منطقه ای، توزیع برق استان و برق منطقه ای آذربایجان هم نسبت به مطلع سازی و اعلام هشدار ها در مورد کمبود پیش رو از اکنون اقدام نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سال گذشته، همکاری خوبی از سوی صنایع و مردم صورت گرفت، اضافه کرد: گله مندی مردم از عدم اطلاع رسانی قبلی نسبت به خاموشی ها بود و سال جاری در صورت ضرورت، اعمال خاموشی باید با اطلاع رسانی قبلی انجام گیرد.

رحمتی با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه ها برای اطلاع رسانی و مطلع سازی مردم نسبت به شرایط اضطراری بخش آب و برق در کشورگفت: ادارات هم باید از ظرفیت های رسانه ای و تبلیغاتی در این خصوص استفاده نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 974

به "تنش آبی در آذربایجان بالا گرفت ، بدقولی دولت و عدم تخصیص اعتبار 45 میلیارد تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش آبی در آذربایجان بالا گرفت ، بدقولی دولت و عدم تخصیص اعتبار 45 میلیارد تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید