شرح رگولاتوری درباره دلایل قطع برق سایت های BTS

به گزارش مجله جغتای، به گزارش خبرنگاران به نقل از رگولاتوری، مجید حقی معاون رگولاتوری گفت: در پی قطعی های برق در سراسر کشور و اختلال در شبکه ارتباطی، اپراتورهای سیار ملزم شده اند امکانات دیزل ژنراتور و باطری های پشتیبان برای تأمین برق هاب سایت ها و سایت های BTS را تقویت نموده و در صورت احتیاج، کمبود یا اختلال در باطری ها را برطرف نمایند.

شرح رگولاتوری درباره دلایل قطع برق سایت های BTS

جهت دریافت مشاوره خدمات انواع طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

وی اضافه کرد: با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادارات کل ICT در استان ها نیز باید با بازدید و آنالیز میدانی سایت ها، در صورت وجود مشکل در تجهیزات پشتیبانی برق، هماهنگی لازم را برای برطرف آن انجام دهند.

معاون رگولاتوری درباره تعامل با وزارت نیرو برای برطرف مسائل ناشی از قطعی برق گفت: از وزارت نیرو و شرکت توانیر درخواست کردیم در صورت امکان، قطعی برق به حداقل رسیده و در طول یک روز چند بار تکرار نگردد. همچنین برنامه زمانبندی قطعی برق به طور شفاف اعلام گردد تا اپراتورها متناسب با آن برنامه ریزی های لازم را برای مدیریت و تأمین برق سایت ها و پایداری ارتباطات انجام دهند.

حقی با اشاره به اینکه زمان شارژ مجدد باطری های پشتیبان برق پس از تخلیه شارژ، نسبتاً طولانی (حدود 10 تا 15 ساعت) است، تاکید نمود: با توجه به اینکه تجهیزات یکسو کننده های اپراتورها هم برق سایت ها را تأمین می نماید و هم شارژینگ باطری را انجام می دهد، به همین دلیل اگر قطعی های برق به تناوب و در بازه های زمانی کوتاه اتفاق بیفتد، تجهیزات پشتیبان برق سایت ها نیز برای برطرف مشکل کافی نیستند، به همین دلیل ضروری است شرکت توانیر در تصمیم گیری برنامه زمانبندی قطعی برق، محدودیت های تکنولوژی تجهیزات را در نظر بگیرد.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری توضیح داد: ضرورت استفاده از خنک کننده ها به ویژه در مناطق گرمسیر به علت بالا بودن دمای هوا احتیاج دیگر اپراتورها است که مستقیماً توسط شبکه اصلی برق تأمین می گردد و به وسیله باطری ها هم قابل جبران نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 834

به "شرح رگولاتوری درباره دلایل قطع برق سایت های BTS" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح رگولاتوری درباره دلایل قطع برق سایت های BTS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید