خبرنگاران مجموع بارندگی سال زراعی سمیرم به 410 میلی متر رسید

به گزارش مجله جغتای، اصفهان- خبرنگاران- مجموع بارش های سال زراعی سمیرم واقع در جنوب استان اصفهان به گفته سرپرست اداره هواشناسی این شهرستان تا امروز چهارشنبه به 410 میلی متر رسیده است.

خبرنگاران مجموع بارندگی سال زراعی سمیرم به 410 میلی متر رسید

مهرداد طایی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: هفت میلی متر باران در شبانه روز گذشته در ایستگاه مرکزی این شهر ثبت شد.

به گفته وی میزان بارش ایستگاه باران سنج جنوب سمیرم در روستاهای نقل و دنگزلو بیش از 30 میلی متر بوده و مجموع بارش های سال زراعی در آن منطقه را به حدود 900 میلیمتر رساند.

وی توضیح داد: پیش بینی ها همچنان هوایی ابری همراه با رگبار پراکنده و بارش باران در جای جای سمیرم تا 24 ساعت آینده را نشان می دهند.

سرپرست اداره هواشناسی سمیرم با اشاره به کوچ عشایر و دام های آنها به ییلاق، توضیح داد: حضور در کنار رودها، رودخانه ها، دره ها و مسیرهایی که آب باران و روان آب جاری می گردد خطرساز است.

طایی از افرادی هم که قصد کوه گشت و برچیدن علف های کوهی خواست با توجه به ادامه بارش ها و ایجاد گل و لای، از عزیمت به کوه و بیابان خودداری نمایند.

طایی گفت: دمای هوا طی 48 ساعت آینده در گرمترین ساعت ها به 19 درجه رسیده و در خنک ترین زمان در همین مدت به هشت درجه سانتی گراد خواهد رسید.

شهرستان سردسیر و کوهستانی سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی با افزون بر پنج هزار و 200 کیلومتر مربع وسعت و حدود 18 هزا رو 500 هکتار باغ سیب، در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 835

به "خبرنگاران مجموع بارندگی سال زراعی سمیرم به 410 میلی متر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجموع بارندگی سال زراعی سمیرم به 410 میلی متر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید