صنعت گردشگری آلمان در معرض تهدید ورشکستگی، هشدار درباره نابودی موفقیت های کرونایی

به گزارش مجله جغتای، وزیر خارجه آلمان در حالی درباره رقابت بین کشورهای اروپایی برای برطرف ممنوعیت سفرهای خارجی در آستانه تعطیلات تابستان هشدار می دهد که صنعت گردشگری آلمان در معرض تهدید ورشکستگی قرار گرفته است.

صنعت گردشگری آلمان در معرض تهدید ورشکستگی، هشدار درباره نابودی موفقیت های کرونایی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با نشریه بیلد آلمان با توجه به بحث های ایجاد شده درباره فصل تعطیلات تابستان پیش رو در دوران بحران کرونا انتظارات درباره بازگشایی قریب الوقوع اهداف سفر اروپایی را کاهش داد.

وی تاکید نمود که یک مسابقه اروپایی در این باره که چه کسی اول اجازه سفرهای جهانگردی را صادر می نماید به خطرات غیر قابل قبولی منجر می گردد.

وی درباره خطر به وجود آمدن یک زنجیره سرایت کرونا در محل های گردشگری محبوب برای گردشگران هشدار داده و به عنوان نمونه به موارد سرایت بالا در محل اسکی در اتریش که چندی پیش مسائل زیادی را برای گردشگران ایجاد کرد اشاره نموده و گفت: چنین اتفاقی نباید دوباره تکرار گردد.

هایکو ماس تاکید نمود که به جای آن اروپا به معیارهای مشترک برای یافتن راه بازگشتی به آزادی سفر در این اتحادیه احتیاج دارد. این امر باید تا جایی که امکان دارد سریع تر و البته مسئولانه انجام گردد.

علت این هشدارهای وزیر امورخارجه آلمان از جمله تصمیمات صدر اعظم اتریش برای بازکردن تدریجی مرزها برای ورود جهانگرد ها به کشورش از آلمان و جمهوری چک است.

هایکو ماس تاکید نمود: ما نباید موفقیت هایی که در هفته های اخیر به سختی به دست آورده ایم را خراب کنیم. در این صورت محدودیت های سفر خیلی طولانی تری وجود خواهد داشت.

کمیسر گردشگری دولت فدرال آلمان در دوران کرونا گذراندن تعطیلات تابستانی در داخل آلمان را امکان پذیر دانسته است اما سفرهای خارجی در این شرایط را ممکن ندانسته است. وی در عین حال خواهان کاهش تدریجی محدودیت ها برای سفرهای خارجی شده است. وی همچنین بر لزوم رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و قواعد کرونایی و پرهیز از دست دادن تاکید نموده است.

در همین حال اتحادیه مسافرتی آلمان (DRV) درباره موج ورشکستگی در صنعت گردشگری آلمان هشدار داده است.

به نوشته نشریه بیلد آلمان و با استناد به اطلاعات اتحادیه مسافرتی آلمان حدود 60 درصد آژانس های مسافرتی و تورها خود را در معرض تهدید ورشکستگی می بینند و ازهر 5 کارمند یکی را اخراج نموده اند. 80 درصد این نهادهای مسافرتی هم ازدولت درخواست یاری های اقتصادی نموده اند.

رئیس اتحادیه مسافرتی آلمان تاکید نموده است که اگر ما به زودی یاری های ویژه ای را ازدولت آلمان دریافت نکنیم دیگر اقتصاد سفر متوسط با تورها و آژانسهای گردشگری کوچک در کشوروجود نخواهد داشت. وی خواهان یک بسته نجات برای11هزار آژانس مسافرتی و 2300 تور مسافرتی در آلمان شد.

شیوع کرونا به شدت آلمان را هم تحت تاثیر قرار داده و تا به حال 156513 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 5877 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

دولت آلمان برای مقابله با شیوع کرونا محدودیت های زیادی را برای شهروندان مقرر نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 167

به "صنعت گردشگری آلمان در معرض تهدید ورشکستگی، هشدار درباره نابودی موفقیت های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گردشگری آلمان در معرض تهدید ورشکستگی، هشدار درباره نابودی موفقیت های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید