صنوف متضرر در خراسان رضوی حمایت می شوند

به گزارش مجله جغتای، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی گفت: در ستاد کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان مدیران ادارات کل و سازمان های تامین اجتماعی، امور مالیاتی، میراث فرهنگی، صنعت و معدن و همچنین بانک ها، توافقی برای تسهیل در پرداخت بیمه تامین اجتماعی، مالیات، عوارض و بازپرداخت تسهیلات بانکی از سوی صنوف و شرکت های خدماتی انجام دادند.

صنوف متضرر در خراسان رضوی حمایت می شوند

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان با اشاره به نشست اخیر کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری خراسان رضوی ویژه رسیدگی به صنوف مرتبط با جامعه هتلداران، شرکت های گردشگری، اتحادیه شرکت های مسافربری و اتحادیه رستوران داران، اظهار کرد: در این نشست همه دست اندرکاران، صاحبان صنوف و شرکت های خدماتی بر آگاهی و کوشش خود نسبت به حفظ سلامت مردم به عنوان مهمترین موضوع در فعالیت ها تاکید کردند.

وی اضافه نمود: در این شرایط و همچنین پیرو محدودیت هایی که در بازار عرضه کالا و خدمات به سبب احتمال شیوع بیماری به وجود آمده، صنوف و شرکت های خدماتی با مسائل جدی روبرو شده و کارکرد آنها به شدت افت نموده است. در نشست مذکور با حضور مدیران ادارات کل و سازمان های تامین اجتماعی، امور مالیاتی، میراث فرهنگی، صنعت و معدن و همچنین بانک ها، توافقی برای تسهیل در پرداخت بیمه تامین اجتماعی، مالیات، عوارض و بازپرداخت تسهیلات بانکی از سوی صنوف و شرکت های خدماتی صورت گرفت.

رسولیان ادامه داد: در این نشست مقرر شد اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی لیست های حقوقی مربوط به کارکنان هر شرکت یا صنف را به ویژه آنها که بیش از 15 کارمند دارند، به صورت ویژه مورد آنالیز قرار دهد و تخفیفاتی در خصوص پرداخت مبالغ اولیه از سوی آنها اعمال کند. بر این اساس لیست حقوقی کارمندان شرکت های خدماتی و صنوفی که مشکل جدی مالی دارند، در صورت معرفی از سوی اتحادیه مربوطه با مبالغ کمتری پذیرفته می گردد.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: در این نشست همچنین مقرر شد اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی به مدت سه ماه در ابلاغیه ها و وصول مالیات های مربوط به صنوف و شرکت های خدماتی که در امر پرداخت دیون خود مشکل جدی دارند و مورد تایید اتحادیه مربوطه هستند، همکاری نموده و در این زمینه مساعدت جدی داشته باشد. بانک های استان نیز در همین نشست توافق کردند کمیته تامین مالی ویژه برای صنوف و شرکت های خدماتی متضرر از شرایط کنونی را تشکیل دهند تا در تامین سرمایه در گردش و بازپرداخت تسهیلات آنها مساعدت گردد.

وی اضافه نمود: در حوزه پرداخت عوارض شهرداری نیز مقرر شد طی نشستی با شهردار مشهد به صنوف و شرکت های خدماتی یاری های لازم صورت گیرد. نشست های کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری خراسان رضوی برای رسیدگی به شرایط صنوف و شرکت های خدماتی متضرر از شرایط شیوع احتمالی بیماری همه گیر ادامه خواهد داشت تا بتوان برحسب قوانین، مقررات و اختیارات استان مساعدت های لازم صورت گیرد و پیشنهادها برای برطرف موانع در این خصوص به مرکز کشور ارسال گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 55

به "صنوف متضرر در خراسان رضوی حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنوف متضرر در خراسان رضوی حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید