ماجرای مدرسه ای به نام فقط نیلوفر چه بود؟

به گزارش مجله جغتای، اشتباه در درج نام یک مدرسه در روستای کَمَک شهرستان زهک در استان سیستان و بلوچستان باعث تعجب کاربران و بعضا شوخی هایی با این موضوع در فضای مجازی شد.

ماجرای مدرسه ای به نام فقط نیلوفر چه بود؟

به گزارش ایسنا، آن طور که تفسیر شده است، دختری به نام نیلوفر بهبهانی از جهان رفته و مادر وی برای زنده نگاه داشتن نام فرزندش تصمیم به ساخت مدرسه ای در یکی از روستا های زهک می گیرد.

پس از انتها کار ساخت این فضای آموزشی، پیمانکار مدرسه از نماینده خیّر مدرسه ساز در مورد نام مدرسه سوالی مطرح می نماید که آیا نام مدرسه نیلوفر بهبهانی باشد؟ که نماینده خیّر پس از مشورت با مادر می گوید، نه! فقط نیلوفر. پیمانکار هم با بی دقتی تمام و بدون دریافت تأییدیه از ناظران نوسازی مدارس نسبت به تهیه تابلو مدرسه با نام عجیب فقط نیلوفر اقدام می نماید.

در همان زمان و پس از رویت ناظر نوسازی مدارس، نسبت به تغییر در نام تابلو اقدام می گردد. این اتفاق و این اشتباه که از سوی پیمانکار این پروژه اتفاق افتاده است، مربوط به حدود یکسال پیش در این استان بوده که اکنون دستمایه طنز بعضی افراد در فضای مجازی شده است.

ذکر نکات زیر در مورد احداث فضا های آموزشی در اقصی نقاط استان سیستان و بلوچستان ضروری به نظر می رسد. در سال 1399 رشد جمعیت دانش آموزی این استان عدد 32 هزار نفر را نشان می دهد و در سال 1400 هم این رشد به 57 هزار نفر رسیده است. با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی و جذب افراد بازمانده از تحصیل، احتیاج به احداث حداقل 2 هزار کلاس درس در هر سال وجود دارد که نظارت این تعداد پروژه آموزشی با تعداد 111 نفر نیروی اداره کل نوسازی مدارس در سطح استان کاری بسیار سخت بوده که این امر تا به امروز به وسیله کارکنان جهادی این دستگاه محقق شده است.

در چند سال اخیر و با عنایت به رشد جمعیت دانش آموزی، اعتبارات قابل توجهی جهت احداث فضا های آموزشی دریافت شده و همچنان این استان احتیاجمند توجه بیش از پیش در این بخش است.

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان با یاری نیکوکاران و خیرین عزیز و همراهی تمامی دستگاه های مختلف پیروز به احداث 2800 کلاس درس در 3 سال گذشته و استاندارد سازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی بیش از 10 هزار کلاس درس شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1149

به "ماجرای مدرسه ای به نام فقط نیلوفر چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای مدرسه ای به نام فقط نیلوفر چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید