بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میامی ادامه دارد

به گزارش مجله جغتای، سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی از ادامه بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میامی اطلاع داد.

بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میامی ادامه دارد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، سید محمد صادق رضویان روز پنجشنبه 16 مرداد 1399 با اعلام این خبر اضافه نمود: ادامه فرایند بازسازی این کاروانسرای تاریخی شامل اصلاح بدنه برج میانی ضلع شرقی با حذف الحاقات و اجرای مجدد دیواره ها است.

او با اشاره به اینکه پیش از این کار بندکشی بام، بازسازی جداره های شرقی، تعویض آجرهای فرسوده و حذف الحاقات ناهمگون جداره ها صورت گرفته است، گفت: کاروانسرای میامی از کاروانسراهای زیبای عهد صفوی است که تقریباً سالم بر جای مانده است.

او با بیان اینکه این بنا در مرکز شهر میامی واقع شده است، بیان داشت: این بنا به فرم حیاط مرکزی و از نوع چهارایوانی است که با آجر ساخته شده است.

رضویان با اشاره به اینکه در سر در ورودی کاروانسرا، کتیبه های سنگی حجاری نصب شده که تاریخ ساخت و بانی آن در روی آن درج شده است، اضافه نمود: این کاروانسرا از این حیث منحصر به فرد است.

کاروانسرای میامی با زیربنای 5250 متر مربع به شماره 1718 در سال 1365 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کاروانسرای میامی در خیابان امام رضا (ع) میامی واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 311

به "بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میامی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میامی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید