منبع سعودی: بن سلمان آماده امتیازدهی نو به یمن شده است

به گزارش مجله جغتای، فارس نوشت: جنگ یمن که از فروردین ماه 1394 به فرماندهی عربستان سعودی و مشارکت چند کشور دیگر شروع شده هنوز ادامه دارد و خسارات انسانی و اقتصادی زیادی به این کشور وارد نموده است.

منبع سعودی: بن سلمان آماده امتیازدهی نو به یمن شده است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ آلونک بیشتر بدانید.

ائتلاف سعودی بسیاری از زیرساخت های یمن را نابود نموده و ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ، بارها مراکز حیاتی در عربستان سعودی از جمله تأسیسات نفتی بزرگ آرامکو را هدف گرفته اند.

در همین ارتباط، یک منبع عالی رتبه سعودی به سعودی لیکس گفت، محمد بن سلمان برای راضی کردن دولت نجات ملی یمن در صنعاء به توقف حملات نظامی به عربستان سعودی و نشستن بر سر میز مذاکره، حاضر به امتیازدهی تازهی در این رابطه شده و آن را به اطلاع میانجی های بین المللی رسانده است.

این منبع اضافه کرد، هیأت عمانی که هفته پیش صنعاء را ترک کرد این امتیازدهی تازه را به اطلاع انصارالله و دولت در صنعاء رسانده است. بن سلمان با پرداخت دهها میلیارد دلار به صنعاء برای بازسازی منطقه ها تحت نفوذشان و هم شناسایی حاکمیت آنها در شمال یمن موافقت نموده است.

در ادامه این گزارش آمده، صنعاء از این امتیازدهی ها استقبال نموده اما گفته باید فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده هم بازگشایی شوند.

در ادامه تحولات در این باره، وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت، تیم لندرکینگ فرستاده این کشور در یمن به ریاض خواهد رفت تا با مقامات دولت مستعفی یمن و مقامات سعودی ملاقات و رایزنی کند.

بر اساس این گزارش، وی درباره آتش بس یمن و ورود یاری های انسانی به یمن بحث و گفت وگو خواهد نمود.

از سوی دیگر، جنبش انصارالله یمن از موافقت با برگزاری دور تازه مذاکرات در قطر در صورت دریافت پاسخهای مثبت از سوی ائتلاف در قبال نامه تحویل داده شده از سوی هیأت عمانی اطلاع داد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 925

به "منبع سعودی: بن سلمان آماده امتیازدهی نو به یمن شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منبع سعودی: بن سلمان آماده امتیازدهی نو به یمن شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید